زنیت کازان رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان والیبال اروپا شد

زنیت کازان رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان والیبال اروپا شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم والیبال زنیت‌کازان روسیه که سال گذشته به همراه سعید معروف، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود، در فینال این رقابت‌ها در فصل جاری حریف ایتالیایی‌اش، ترنتینو دیاتک را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و برای چهارمین بار قهرمان شد تا پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها باشد.

زنیت کازان در شرایطی بازی را برد که دو ست اول را با نتایج 25 به 23 و 25 به 22 به حریف ایتالیایی‌اش باخته بود، اما دو ست بعدی را با نتایج 25 به 17 و 27 به 25 برد تا کار به ست پنجم کشیده شود و در آنجا هم ترنتینو را با نتیجه 15 بر 13 شکست داد و رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان والیبال اروپا به عنوان مهمترین تورنمنت باشگاهی والیبال جهان شد.

زنیت کازان پیش از این در سال‌های 2008، 2012 و 2015 قهرمان این رقابت‌ها شد که آخرین آنها را با تیمی که سعید معروف در آن بازی می‌کرد، رقم زد. پیش از این در تاریخ 16 ساله لیگ قهرمانان والیبال اروپا هیچ تیمی موفق به کسب چهار عنوان قهرمانی نشده بود.

نماینده روسیه با فتح لیگ قهرمانان والیبال اروپا، جایگاه خود را به عنوان قویترین تیم قاره سبز تثبیت کرد، ضمن اینکه اسپک‌زن کوبایی این تیم، ویلفردو لئو ونرو هم برای دومین سال متوالی عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها را از آن خود کرد.

انتهای پیام/