«پکمن» در آخرین مبارزه خود پیروز شد

«پکمن» در آخرین مبارزه خود پیروز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «امانوئل داپیداران پاکیائو»، بوکسور سرشناس و 37 ساله فیلیپینی در آخرین مبارزه خود مقابل «تیموتی بردلی جونیور» بوکسور 21 ساله آمریکایی پیروز شد و با دنیای حرفه‌ای بوکس خداحافظی کرد.

این مبارزه که در سالن MGM شهر وگاس و در حضور 14665 تماشاگر برگزار شد،‌ به گفته «مانی پاکیائو» آخرین مبارزه او بود: همان‌طور که قبلاً اعلام کرده بودم بعد از این مبارزه بازنشسته می‌شوم. حالا می‌خواهم به خانه برگردم و فکر کنم. دوست دارم در کنار خانواده‌ام باشم و به مردم فیلیپین خدمت کنم.

پاکیائو در سن 32 سالگی برای مجلس نمایندگان فلیپین انتخاب شد و به فعالیت‌های سیاسی ادامه داد. او اولین و تنها ورزشکاری است که در 8 وزن مختلف به قهرمانی جهان رسید که در 4 کلاس وزنی او به صورت پیاپی این قهرمانی ها را تکرار کرد.

پکمن که فعالیت ورزشی خود را معطوف بوکس حرفه‌ای کرده است، مربیگری تیم بسکتبال «کیا کارناوال» را نیز بر عهده دارد. او حتی یک بار 7 دقیقه برای تیم انجمن بسکتبال فلیپین بازی کرد.

وی در سال 2010 برای مجلس پانزدهم و در سال 2013 برای مجلس شانزدم نمایندگان فلیپین نیز رأی آورد.

او در سال 2007 تصمیم به ادامه تحصیل داد و توانست دیپلم خود را بگیرد. پاکیائو در دانشگاه در رشته مدیریت تجاری ادامه تحصیل داد و در سال 2009 از طرف دانشگاه swu به درجه دکتری افتخاری نایل شد.

مانی پاکیائو که در سال 2015 به خاطر مبارزه تاریخی مقابل «فلوید می‌ودر» به عنوان دومین ورزشکار پردرآمد جهان معرفی شد،‌ 66 مبارزه رسمی در کارنامه خود دارد که در 58 مسابقه (38 ناک اون) پیروز بوده است. او 3 بار هم ناک اوت شده و شکست خورده است.

انتهای پیام/