پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ایران در حالی از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت که شاگردان امیر قلعهنویی در مرحله گروهی هیچ شکستی را تجربه نکردند.
به گزارش فوتبالی، شاگردان امیر قلعهنویی تا آخرین لحظات مرحله گروهی امیدوار به صعود بودند، اما نتیجه دیدار اتریش و الجزایر مسیر صعود ایران را مسدود کرد.
خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره این اتفاق نوشت که سرنوشت تیم ملی ایران در یکی از پیچیدهترین سناریوهای مرحله گروهی به نتایج دیگر گروهها وابسته شد. در نهایت ایران نتوانست در میان هشت تیم برتر سوم قرار بگیرد و از ادامه رقابتها بازماند.
ایران در آخرین مسابقه خود برابر مصر به تساوی یک بر یک رسید و پس از آن منتظر نتایج سایر دیدارها ماند. در مقاطعی از مسابقات پایانی، نتایج به سود ایران پیش میرفت و امید صعود زنده شد، اما تساوی ۳ بر ۳ اتریش و الجزایر با گل دقایق پایانی، شرایط را تغییر داد و موجب صعود هر دو تیم شد؛ نتیجهای که عملاً شانس حضور ایران در مرحله یکشانزدهم نهایی را از بین برد.
در گزارش رویترز همچنین به برخی شرایط خارج از زمین مسابقه اشاره شده است. بر اساس این گزارش، تیم ملی ایران در طول مسابقات با محدودیتهای لجستیکی و اداری مواجه بود. به دلیل مسائل مرتبط با صدور ویزا و تنشهای سیاسی میان ایران و آمریکا، اعضای تیم ناچار بودند برای هر مسابقه از محل اقامت خود در مکزیک به آمریکا سفر کنند و پس از پایان بازی در همان روز بازگردند.
این رفتوآمدهای مکرر به گفته رویترز فشار مضاعفی بر برنامه آمادهسازی و ریکاوری بازیکنان وارد کرد. با این حال، برای دیدار پایانی در سیاتل شرایط اندکی تغییر کرد و تیم ملی ایران امکان حضور زودتر در شهر محل برگزاری مسابقه را به دست آورد.













