پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ایران باتوجه به نتیجه دیدار اتریش و الجزایر از جام جهانی 2026 حذف شد.
به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی دور گروهی جام جهانی 2026 برابر مصر قرار گرفت و به تساوی یک - یک مقابل این تیم رضایت داد. شاگردان امیر قلعهنویی در جریان مصاف با مصر عملکرد بسیار خوبی داشتند و حتی میتوانستند برنده زمین مسابقه را ترک کنند اما چنین اتفاقی رخ نداد و شرایط به شکلی پیش رفت که ایران مجبور شد منتظر نتایج سایر گروهها بماند.
در فوتبال تساوی فرق زیادی با باخت ندارد و آن هم درحالی که تمام بازیها سهامتیازی هستند. تفکر کادر فنی تیم ملی بر اساس سه تساوی و سه امتیاز، میتوانست باعث صعود تیم ملی شود اما در شرایط عجیب و غریبی تعداد تیمهای چهار امتیازی بیش از چهار تیم شد و تعداد آنها به 7 رسید.
درحالی که کادر فنی تیم ملی روی حداقل سه تا پنج تیم چهار امتیازی حساب میکردند. این محاسبات اشتباه از آب درآمد و درنهایت کار تیم ملی به اما و اگر کشید. ایران در سه حالت به دور حذفی جام جهانی 2026 صعود میکرد؛ اولین حالت برتری غنا مقابل کرواسی بود که این اتفاق رخ نداد. در دومین حالت، ازبکستان باید از کنگو امتیاز میگرفت اما شاگردان فابیو کاناوارو مقابل کنگو با نتیجه سه بر یک شکست خوردند و نماینده فوتبال آفریقا به مرحله حذفی رفت.
پس از اتمام این دو مسابقه، تنها یکشانس دیگر برای ایران باقی ماند؛ مصاف اتریش و الجزایر باید با پیروزی یکی از این دو تیم به پایان میرسید تا شاگردان امیر قلعهنویی راهی مرحله حذفی شوند اما اتریش و الجزایر به تساوی سه - سه رضایت دادند و حالا با این نتیجه، تیم ملی ایران رسما از جام جهانی 2026 حذف شده است. درواقع طرفداران تیم ملی از ساعت 00:30 تا 07:30 منتظر صعود ایران بودند اما چنین اتفاقی رخ نداد و علاقهمندان به تیم ملی ایران صرفا حسرت خوردند.
بسیاری از کارشناسان تصور میکردند تیم ملی ایران با سه تساوی هم به مرحله حذفی میرسد اما شرایط در سایر گروهها به شکلی رقم خورد که خبری از ایران در جمع 32 تیم پایانی نباشد. اگر عراق با نتیجهای سنگین از سنگال شکست نمیخورد، ایران میتوانست با سه امتیاز و تفاضل گل صفر به مرحله بعدی برود. ایران اگر کمی خوششانس بود، میتوانست به مرحله حذفی برود اما حالا کاروان فوتبال ایران باید چمدانهای خود را ببندد و بهزودی تیخوانا را ترک کند.











