menu
نصب فوتبالی
پاری سن ژرمن منچستریونایتد رئال مادرید بارسلونا بایرن مونیخ منچسترسیتی لیورپول چلسی آرسنال یوونتوس لیگ برتر انگلیس لالیگا اسپانیا لیگ قهرمانان اروپا
 فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ جذاب تر یا کسل کننده تر

فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ جذاب تر یا کسل کننده تر؟

پایگاه خبری فوتبالی- نحوه سید بندی جدید لیگ قهرمانان اروپا در فرمت جدید مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، سید بندی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ لیگ قهرمانان اروپا و در فرمت جدید به این صورت است که مرحله گروهی شامل یک جدول ۳۶ تیمی خواهد بود. هر تیمی در مرحله گروهی ۸ بازی خواهد داشت؛ ۸ بازی مقابل ۲ تیم از هر ۴ سید. بازی‌ها تک‌ بازی و با ۸ تیم مختلف خواهند بود. ۴ بازی در خانه‌ هر تیم و ۴ بازی بیرون از خانه برگزار می شود.

در پایان دور گروهی، ۸ تیم اول جدول ۳۶ تیمی به صورت اتوماتیک به دور حذفی راه پیدا خواهند کرد و تیم‌های ۹ تا ۲۴، دیدارهای پلی‌آف را برگزار می‌کنند تا تکلیف ۸ تیم دیگر دور حذفی مشخص شود. در فرمت جدید هیچ تیمی از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ اروپا راه نخواهد یافت. تیم‌ هایی که پلی آف را شکست بخورند و تیم‌های ۲۵ تا ۳۶ به طور کلی از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت و سپس دور حذفی مانند فرمت فعلی برگزار می‌شود.

بازی ها قرار است در فرمت جدید علاوه بر سه‌شنبه و چهارشنبه، پنجشنبه‌ها هم برگزار شود. به عقیده بسیاری از کارشناسان دور گروهی مدت‌ها است که جذابیت و حساسیت خاصی برای اغلب افراد ندارد و این تغییرات می تواند دور گروهی را حساس و جذاب کند.

۱۰۰۹

منبع: فوتبالی
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار