menu
نصب فوتبالی
استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور لیگ برتر خلیج فارس
 10 نکته از لیگ نخبگان آسیا؛ شاید دربی آسیایی هم ببینیم

10 نکته از لیگ نخبگان آسیا؛ شاید دربی آسیایی هم ببینیم

پایگاه خبری فوتبالی – یک: فصل جدید رقابتهای باشگاهی در فوتبال آسیا از شهریور ۱۴۰۳ با حضور ۲۴ تیم (۱۲ تیم از غرب و ۱۲ تیم از شرق آسیا ) در دو گروه آغاز خواهد شد.

دو: هر تیم چهار بازی خانگی و هر چهار بازی خارج از خانه مجموعا هشت بازی انجام خواهد داد. بازیهای مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت نخواهد بود. به طور مثال ممکن است استقلال با الهلال در تهران یا ریاض بازی کند و خبری از بازی برگشت نیست. حتی ممکن است دربی آسیایی هم داشته باشیم.

سه: سهمیه ایران در این بازیها دو به اضافه یک است.استقلال و پرسپولیس به صورت مستقیم و قهرمان جام حذفی هم به صورت پلی‌آف در بازیها حاضر خواهند بود.

چهار: مسابقات لیگ نخبگان آسیا ادامه‌دهنده همان بازیهای جام باشگاههای آسیا و لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و افتخارات قبلی تیمها به رسمیت شناخته می‌شود.

پنج: پس از پایان مرحله گروهی هشت تیم  از هر منطقه شرق و غرب آسیا به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا خواهند کرد. 

شش: فرمت یک هشتم به این شکل است که تیم اول جدول منطقه غرب یا شرق به مصاف تیم هشتم جدول می‌رود، تیم دوم با هفتم ، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم بازی می‌کنند. بازیهای این مرحله به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

هفت: از مرحله یک چهارم تا فینال، بازیها به صورت تک‌بازی و به صورت متمرکز در عربستان برگزار خواهد شد تا قهرمان اولین دوره لیگ نخبگان آسیا مشخص شود. 

هشت: تعداد بازیکنان خارجی در این بازیها نامحدود خواهد بود.

نه: جوایز لیگ نخبگان آسیا نسبت به لیگ قهرمانان آسیا چند برابر خواهد بود و تیمهایی که در این بازیها به مراحل بالا می‌رسند پاداشهای میلیون دلاری از ای‌اف‌سی دریافت می‌کنند.

ده: چهار تیم برتر این بازیها به جام باشگاههای جهان در سال۲۰۲۵ خواهند رفت.


گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

منبع: فوتبالی
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار