menu
نصب فوتبالی
استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور لیگ برتر خلیج فارس
 ده نکته از دهمین جام آبی  جام شیرین فرهاد

ده نکته از دهمین جام آبی/ جام شیرین فرهاد

پایگاه خبری فوتبالی- یک- اگر آقای محمد رضا احمدی اجازه بدهد قهرمانی استقلال را به صورت رسمی و شرعی و قانونی اعلام کنیم. انگار احمدی بیانیه سازمان لیگ را نخوانده بود. این تیم برای قهرمانی در هفته بیست و هفتم به سه امتیاز خودش و باخت پرسپولیس نیاز داشت تا بازهم اهواز به شهر جام برای آبی‌ها بدل شود.

۲-فرهاد مجیدی در اولین فصلی که خودش استقلال را بست این تیم را قهرمان لیگ کرد و اگر کمی خوش‌شانس بود می توانست حذفی را هم بگیرد. در تاریخ باشگاه استقلال این اتفاق فقط یک بار در زمان حجازی افتاده بود که یک سرمربی تیمی را که خودش بسته در سال اول قهرمان می کند. 

۳- این دهمین قهرمانی استقلال در ادوار لیگ سراسری با احتساب قهرمانی در سال ۱۳۳۴ که به تازگی رو شده است و چهارمین قهرمانی آبیها در لیگ برتر بود. پیش از این رایکوف دو بار در لیگ منطقه ای و لیگ تخت جمشید، منصورپورحیدری دو بار در لیگ قدس و آخرین دوره جام آزادگان ، حجازی یک بار در لیگ هفتم آزادگان و قلعه نویی سه بار در لیگهای پنجم، هشتم و‌ دوازدهم لیگ برتر استقلال را قهرمان کرده بودند. نام فرهادمجیدی به عنوان پنجمین سرمربی تاریخ باشگاه استقلال کنار نام این بزرگان حک شد.

۴- در قهرمانی استقلال نقش مدیریت این باشگاه را دست کم نگیرید. آرامشی که مصطفی آجورلو به استقلال هدیه داد ( به جز گافی که درباره سربازها داد) در طول فصل خیلی به کمک فرهاد و شاگردانش آمد. حلقه مفقوده استقلال در سالهای قبل همین بحث مدیریت بود.

۵- در فوتبال ایران سرمربیان کمتر جرأت استفاده از دستیاران بزرگ را دارند و البته در بعضی مواقع حق با سرمربیان است. اما فرهاد بدون آنکه از این قضیه بترسد گابریل پین را به ایران آورد. کمکی که به معنای واقعی کمک بود و دنبال دیده شدن نبود.فرهاد نشان داد که یک دستیار قوی چقدر کمک حال او در مواقع ضروریست.

۶- به نقش بزرگترهای استقلال هم اشاره داشته باشیم. کاپیتان وریا، آرامش سید حسین حسینی، تیم جمع کردن چشمی و صبوری ارسلان خیلی در این فصل به کمک استقلال آمدند. آنها هر وقت بازی کردند با تمام وجود در خدمت استقلال بودند و هر وقت روی نیمکت بودند بدون حاشیه عمل کردند.

۷- استقلال لیگ بیست و یکم برای اولین بار سه هفته به پایان فصل قهرمان لیگ شد، رکوردی  که اگر در این سه هفته با باخت همراه نشود برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران در یک لیگ ۱۶ تیمی به ثبت خواهد رسید و حتی می تواند جهانی شود!

۸- قهرمانی استقلال حاصل اعتماد به جوانان هم بود. جوانانی که اگر چه نقش یک ستاره بزرگ را نداشتند اما با تمام وجود جنگیدند و در خدمت تیم بودند. بنزین سبز استقلال هر چه زمان بگذرد کیفیتش هم بهتر خواهد شد. 

۹- غیبت در آسیا برای استقلال توفیق اجباری بود که با تمرکز کامل بعد از نه سال قهرمان لیگ شود. این سالیان طولانی قهرمان نشدن اعتماد به نفس استقلال را گرفته بود و کار درست فرهاد مجیدی در این فصل بازگشت اعتماد به نفس و شخصیت به مجموعه باشگاه استقلال بود.این تیم به شدت به این جام نیاز داشت تا با رفع اشکالات حرفه ای سازی از شهریور ۱۴۰۲ در آسیا به دنبال هویت از دست رفته‌اش باشد.

۱۰- بزرگترین معضل استقلال همیشه سالهای پس از جام بوده، سالهایی که مدیر و سرمربی و بازیکن از موفقیت انگار سیراب شده و همین عامل باعث شده استقلال هیچ وقت قهرمانی‌هایش را تکرار نکند. خواسته بزرگ استقلالیها از فرهاد مجیدی که حالا پخته تر و باتجربه تر از قبل هم شده تداوم این موفقیتهاست.


پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

منبع: فوتبالی
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار