menu
نصب فوتبالی
استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور لیگ برتر خلیج فارس
 گزارش ویژه  دو بازی، 6 کارت زرد و این همه خشونت الکی؛ مگه جنگه

گزارش ویژه/ دو بازی، 6 کارت زرد و این همه خشونت الکی؛ مگه جنگه؟

پایگاه خبری فوتبالی- شش کارت زرد در 2 بازی؛ این یک آمار انضباطی منفی برای تیم ملی است.

به گزارش فوتبالی، آماری که قطعا تیم ملی فوتبال ایران را در ادامه مسیر به دردسر می‌اندازد.

از مجموع این 6 کارت اما شاید یکی، دوتای‌شان فقط فنی بوده و بقیه از خشونت بیهوده بازیکنان‌ تیم ملی نشات می گیرد. 

یادمان باشد در پیش‌مقدماتی هم سردار آزمون به دلیل یک خطای بیهوده (زدن بازیکن حریف که توپ را دفع کرده بود)، برابر عراق اخطار گرفت و بازی اول این مرحله برابر سوریه را از دست داد. 

نگاهی به سایر رقبای‌مان در این گروه نشان می‌دهد، علت ترس از محرومیت با ادامه این روند به چه دلیلی است: کره‌جنوبی 2 اخطار، عراق 5 اخطار، سوریه 4 اخطار، امارات 3 اخطار و لبنان 6 اخطار. این یعنی تیم ملی 3 برابر اصلی‌ترین رقیبش برای صعود یعنی کره‌جنوبی، اخطار گرفته است.

به جز این 6 اخطار، تیم ملی بخصوص برابر سوریه مستحق کارت‌های دیگر حتی با رنگ قرمز هم بود که داور ژاپنی، هوای مان را داشت و وی ای آری هم وجود نداشت وگرنه مشخص نبود سرنوشت بازیکن خطاکار چه می شد.

اسکوچیچ و کادر فنی‌اش، یک بار دیگر این دو 90 دقیقه را تماشا کنند و بخصوص روی برخی بازیکنان (بیشتر در فاز هجومی) دقیق شوند که نوعی خشونت عجیب و غریب در حرکات‌شان وجود دارد. تیم ملی با ادامه این روند، بدون تردید در دور برگشت با محرومیت ستاره‌هایش مواجه می‌شود و این موضوع کار تیم ملی را سخت می‌کند.

* شجاع خلیل‌زاده

تلافی خطای خربین در بازی ایران - سوریه و حرکت بعدی‌اش که باعث مصدومیت سرلک شد؟ این شایعه‌ای است که درباره لگد منجر به اخطار خلیل‌زاده مطرح شده. خطایی که شاید با حضور یک داور سختگیر و وی ای آر در ورزشگاه آزادی، رنگ کارتش قرمز می‌شد.

* مهدی طارمی

جریمه آن ضربه آرنج به صورت مدافع سوریه فقط یک کارت قرمز بود که داور ژاپنی با مهربانی از کنارش گذشت و البته وی آی هم وجود نداشت. طارمی البته در انجام چنین حرکاتی سابقه‌دار هم هست. واقعا در آن صحنه به چنین خطای خشنی نیاز داشتیم؟ 

* میلاد محمدی

تنها اخطار بازی با سوریه که فنی بود؛ بازیکن حریف با اهمال امیری و محمدی، هر دو نفر را گوشه زمین دور زد. مدافع ما مجبور بود خطا کند تا خطری ایجاد نشود. پیراهن بازیکن سوریه را کشید و اخطار گرفت.

* وحید امیری

شاید فقط خود امیری بتواند درباره آن صحنه توضیح بدهد؛ نمی‌شد پایش را بکشد؟ او در یک رفت و برگشت و درحالیکه دروازه بان عراق، توپ را با کف دست دفع کرده بود، پایش را کنترل نکرد و به جای توپ، دست بازیکن عراق را شوت کرد.

* علیرضا جهانبخش

شاید بتوان با کمی اغماض، خطای او را هم فنی دانست. جهانبخش پای تکیه‌گاه و دور از توپ طارق همام عراقی را از پشت زد و اخطار گرفت. او البته در یکی، دو صحنه دیگر هم بی‌محابا به سمت توپ رفته بود.

* سعید عزت‌اللهی

یک هافبک دفاعی آنهم در کلاس بالای عزت‌اللهی نباید در چنین صحنه‌های آسانی، اخطار بگیرد. او می‌توانست خطایش را کمی آرام‌تر انجام دهد تا در قالب یک خطای فنی بگنجد اما گویا ژن بقیه به او هم سرایت کرده بود.


گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی


7474

منبع: فوتبالی
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار