menu
نصب فوتبالی
استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور لیگ برتر خلیج فارس
 درخواست استراماچونی از استقلال؛ نیم‌فصل مربیگری، 3 فصل دستمزد

درخواست استراماچونی از استقلال؛ نیم‌فصل مربیگری، 3 فصل دستمزد

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش روزنامه فرهیختگان درباره درخواست غرامت استراماچونی از استقلال را برایتان انتخاب کردیم:

  • همه‌چیز از مصاحبه سعادتمند آغاز شد؛ جایی که او رقم درخواستی استراماچونی را یک میلیون ‌و ‌800 هزار یورو اعلام کرد و این در حالی‌ است که او و کادرش برای دو سال قرارداد حدود یک‌ میلیون و 500 هزار یورو بسته بودند و از این مقدار نیز استرا مبلغی در حدود 400 هزار یورو نیز دریافت کرده بود. مدیرعامل باشگاه استقلال صراحتا در این مصاحبه اعلام کرد با توجه به شکایت استراماچونی، باشگاه باید یک‌میلیون‌و‌هشتصد هزار یورو دیگر به او بدهد. ادعای سعادتمند و این عدد عجیب در‌حالی است که باشگاه استقلال قبلا حدود 400 هزار دلار به این مربی ایتالیایی داده و اصلا کل قرارداد استراماچونی سالی ۷۵۰ هزار دلار بود.
  • استقلال در واکنش به شکایت سرمربی سابقش لایحه دفاعی آماده کرده که در آن سه مورد وجود دارد.  بند اول این است که اگر استراماچونی پولش را دیرتر از موعد مقرر گرفته، به این خاطر است که حساب اعلام شده از سوی او مسدود بوده و امکان واریز وجه به آن وجود نداشته است. نکته دوم اینکه استراماچونی حق ترک ایران را با وجود قرارداد با این باشگاه نداشته و بابت ترک قراردادش تخلف آشکار انجام داده است و آخرین بند دفاعیه استقلال هم این است که او بعد از دریافت کامل پولش تا نیم‌فصل قراردادش را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرده است، او نه تنهامجاز به این کار نبوده است بلکه  به‌خاطر ترک قراردادش باید به این باشگاه غرامت پرداخت کند. 
  •  قرارداد استراماچونی و کادرش برای 2 سال یک‌میلیون و 500 هزار یورو بود که با حساب 400 هزار یوروی دریافتی، در‌صورتی‌که آبی‌ها در این پرونده محکوم شوند، این مربی ایتالیایی برای‌شان حدود 2 میلیون و 200 هزار یورو آب می‌خورد! یک مقام آگاه در استقلال در این خصوص و این سوال که مگر این آپشن‌های قرارداد استرا چیست که 700 هزار یورو به قراردادش اضافه می‌کند، گفت: «آپشن‌ها همان آپشن‌های معمول و رقم‌های آن نیز در حد عرف هستند. آپشن‌های قهرمانی ایران، آسیا و گرفتن سهمیه که به‌طور معمول در قرارداد سرمربیان گنجانده می‌شود و آپشن خاص دیگری از ‌جمله کسب پاداش برای بردهای تیم یا برخی پیروزی‌ها در برخی بازی‌های خاص از‌ جمله دربی وجود ندارد و جالب اینکه حتی آپشن قهرمانی آسیا در قبال پاداش میلیون دلاری afc به قهرمان این رقابت‌ها نیز در حد بسیار معقول و نرمالی و معقولانه گنجانده شده است، اما آن چیزی که باعث شده تا استرا این رقم را درخواست کند بحث غرامت است، در غیر این صورت مجموع ارقام آپشن‌ها در این اندازه‌ها نیست که بخواهد رقم درخواستی را تا این ارقام بالا ببرد.» 
  • امید استقلال به آن است که استرا هم مثل شفر برای سال دوم قراردادش با یک تیم به توافق رسیده و قرارداد امضا کند تا حداقل آبی‌ها از پرداختن این غرامت برای فصل دوم معاف شوند. اگر استراماچونی همان مسیر شفر را برود، تقریبا آبی‌ها از یک دردسر بزرگ خلاص خواهند شد در غیر این صورت حضور نیم‌فصل استرا به قیمت 3 فصل برای استقلال تمام می‌شود و آبی‌ها به انضمام آنچه قبلا به وی پرداخت کرده‌اند باید در‌مجموع 2 میلیون و 200 هزار یورو به سرمربی سابق خود پرداخت کنند که این رقم می‌توانست به‌طور متوسط برای 3 فصل به وی پرداخت شود.


    1984
منبع: روزنامه فرهیختگان
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار