menu
نصب فوتبالی
استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور لیگ برتر خلیج فارس
 چرا مجریان زن رادیو بازی را گزارش نکردند

چرا مجریان زن رادیو بازی را گزارش نکردند؟

پایگاه خبری فوتبالی - بخشهای مهم گزارش روزنامه ایران‌ورزشی درباره پخش نشدن گزارش بازی آژاکس چلسی با صدای فرنوش جعفری را برایتان انتخاب کرده‌ایم:

  • خبری که روز سه‌شنبه دست به دست می‌شد حاکی از آن بود که نجمه( فرنوش) جعفری در استودیوی رادیو ورزش تنها نیست. نیلوفر اردلان، کاپیتان بازنشسته تیم ملی فوتبال زنان هم قرار بود بازی را برای شنوندگان کارشناسی کند. گلاره ناظمی هم کارشناس داوری بود و اجرای برنامه را هم شیرین هاشمی برعهده داشت. جمع زنان رادیو وقتی جمع‌تر می‌شد که بدانیم تهیه کننده آن برنامه هم یک خانوم بود؛ سحر مستدام.

  • عقربه‌های ساعت داشت به زمان موعود، ۲۱:۲۵ دقیقه نزدیک می‌شد. جعفری مدام به تهیه‌کننده برنامه اشاره می‌کرد که چرا تصاویر را نمی‌دهید تا ترکیب را بخوانیم؟ مستدام و دستیارانش هم مدام با واحد نودال سازمان صداوسیما از طریق سیستم داخلی «اینترفن» تماس می‌گرفتند که لطفاً خط بازی را به ما بدهید. نودال اما می‌گفت خطی برای این ساعت برای رادیو ورزش «آفیش» نشده است.

  •  عقربه‌های ساعت به زمان بازی رسید و حالا دیگر باید به شنوندگان پرشمار هم ماجرا را توضیح می‌دادند. ساعت ۲۱:۲۵ که شد، رادیو ورزش کمی موسیقی پخش کرد. در زمان پخش موسیقی فضای استودیو متشنج بود. باورشان نمی‌شد تصاویر را به آنها نمی‌دهند و کار گره خورده است. مشکل البته قطعاً فقط بحث دریافت تصاویر نبود. شبکه ورزش داشت بازی همزمان را بین زنیت و لایپزیش به راحتی پخش می‌کرد. مهم‌تر اینکه برای جعفری و همکارانش کاری نداشت تا بازی را از طریق سایتهایی که مسابقات فوتبال را پخش می‌کنند، دنبال کنند و برای بینندگان گزارش کنند اما مسأله این بود که اجازه چنین کاری را نداشتند.

  • چند دقیقه بعد شیرین هاشمی گفت:‌ «بازی شروع شده ولی متأسفانه ما هنوز تصاویر را دریافت نکرده‌ایم تا برای شما آن را گزارش کنیم.» موسیقی دوباره بالا رفت. این‌بار فضا کمی حزن‌آلود بود. بغض گلوی بعضی‌ها را گرفته بود اما هنوز امیدواری وجود داشت. دوباره صدای استودیو باز شد. هاشمی گفت تصاویر از مبدأ قطع است. جمله‌ای کلیشه‌ای که هم عوامل برنامه‌های ورزشی صداوسیما و هم شنوندگان و بینندگان می‌دانند مراد از این جمله این است که ما تصاویر را نمی‌توانیم بگیریم.

  • بازی بعدی که قرار بود از رادیو ورزش پخش شود دیدار اینتر و دورتموند بود.  این‌بار خط‌های دریافتی رادیو ورزش اشکالی نداشت. همه چیز مرتب بود و واحد نودال سرموقع خط را تحویل دست‌اندرکاران شبکه داد.

  •  شبکه تلویزیونی ورزش در ایام نوروز، هانیه رحمتی و کتایون خسرویار را به عنوان کارشناس به استودیو برنامه‌ لذت فوتبال دعوت کرد اما بعداً با تذکرهایی که به مدیران شبکه داده شد، از خیر ادامه‌دار کردن این روند گذشت.

    1984
منبع: ایران ورزشی
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار