menu
نصب فوتبالی
پاری سن ژرمن منچستریونایتد رئال مادرید بارسلونا بایرن مونیخ منچسترسیتی لیورپول چلسی آرسنال یوونتوس لیگ برتر انگلیس لالیگا اسپانیا لیگ قهرمانان اروپا
 توشاک  69 سال دارم وهرگز کسی مثل مسی ندیده ام

توشاک: 69 سال دارم وهرگز کسی مثل مسی ندیده ام

سایت رسمی فوتبالی- جان بنجامین توشاک که در دو دوره هدایت رئال مادرید را در دست داشته، در گفتگو با تی4، به آنالیز بازی پیش روی ال کلاسیکو پرداخته و درمورد شرایط دو تیم رئال مادرید و بارسلونا صحبت کرده است.

او با اشاره به اوضاع جدول لالیگا گفت:« با وجودی که تیمها در حال کسب امتیاز در لالیگا هستند ولی بعید است که رئال مادرید بتواند به سطح بارسلونا برسد. همان احمقهای همیشگی.. من تنها کسی نیستم که اینطور فکر می کنم (می خندد).»بخش بعدی صحبتهای توشاک درمورددوران حضورش در رئال و آینده اش در دنیای مربیگری بود:« من دو دوره در رئال مادرید بودم و دوبار هم سرم به یک سنگ خورد؛ دفعه اول تیم بزرگی داشتیم ولی دفعه دوم کاربرایمان خیلی سخت شد. از دوره اولم در رئال خاطرات خوبی دارم ولی از دوره دوم نه؛ من مربیگری را درسن 29 سالگی شروع کرده بودم و به زودی 70 ساله خواهم شد و بعید است دوباره به دنیای مربیگری بازگردم.»

 توشاک درمورد تجربه مربیگری در لالیگا گفت:« من یک بار با رئال مادرید قهرمان لالیگا شدم و با رئال سوسیداد جام حذفی اسپانیا را فتح کردم ولی  مرا بیشتر به خاطر جملاتی که می گفتم به یاد می آورند تا جامهایم. یک بار از عبارت "وقتی خوکها پرواز می کنند" استفاده کردم. این اصطلاح در انگلیس خیلی استفاده می شود. خیلی ها فکر کردند که من این عبارت را خطاب به فرد خاصی گفته ام ولی درانگلیس یک اصطلاح است.»

این سرمربی بزرگ درمورد گرث بیل گفت:« بیل اولین بازی اش برای ولز را در سن 17 سالگی زیر نظر من انجام داد. او بازیکنی بزرگ و فوق العاده است ولی در بازی اش، عملکردهای بدی دیده می شود و این تصادفی نیست که با چنین مصدومیتهایی روبرو می شود. یادم می آید که من از او خواستم توجه کند که چطور با بخش خارجی پایش به توپ ضربه می زد..این فرم و حالتی طبیعی نبود. درمورد بیل بایم بگویم که وقتی تو برای کار کردن به یک کشور می روی، باید زبان آن کشور را یاد بگیری تا اوضاع برایت راحت تر شود. این اصلا یک لطف بزرگ نیست و باید این اتفاق بیفتد.»

توشاک درمورد روی کارآمدن سولاری روی نیمکت مربیگری رئال مادرید گفت:« شرایط در رئال مادرید مشابه آن چیزی است که در منچستریونایتد و بعد از جدایی مورینیو رخ داد. بازیکنان خودشان را مقصر خواهند دانست ولی خیلی وقتها در فوتبال، تغییر مربی باعث می شود تا هوای تازه ای در رختکن تیم دمیده شود.» 

توشاک در مورد وینیسیوس ادامه داد:«بازیکنان جوان را باید به خوبی نصیحت کرد. بحث این نیست که فقط یک سال خوب باشند؛ بلکه آنها باید دو سال و چندین سال خوب باشند و در آن زمان است که می توانیم درمورد یک ستاره حرف بزنیم. خیلی زود است که بخواهیم از او به عنوان نامزد فتح توپ طلا نام ببریم.»

او راجع به شرایط ایسکو گفت:« شاید این نوعی خودمحوری باشد. من او را از زمان حضورش در مالاگا خوب می شناسم، بازیکن خوبی است ولی اگر فرصت حضور باثبات درترکیب تیم را ندارد، قطعا بی دلیل نیست.»

بحث بعدی درمورد بنزما بود:« چند سال پیش، قبل از انتقال بنزما به رئال، زمانی که برای روزنامه مارکا مقاله می نوشتم، گفته بودم که او یکی از بهترین بازیکنان دنیا خواهد بود. او در داخل و خارج از زمین چمن به مشکلات متعددی برخورد ولی من هرگز به او تردیدی نداشتم.»

سوالات بعدی هم درمورد مسی، نیمار و رونالدو بود:« باید درمورد بهترین بازیکنان صحبت کرد و بعد نام مسی را آورد. مسی مثل یک بازیکن پلی استیشن است؛ من 69 سال دارم و بازیکنان زیادی دیده ام ولی مسی چیز دیگری است. در نیمار هم برخی چیزها هست که اصلا خوشم نمی آید؛ درمورد مسی چیزی نیست که از آن خوشم نیاید ولی نیمار را نمی توان با مسی مقایسه کرد. کریس رونالدو؟ به او هم نمی توان تردید کرد. او فوق العاده است.»


6363- غزال زیاری

منبع: فوتبالی
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار