menu
نصب فوتبالی
پاری سن ژرمن منچستریونایتد رئال مادرید بارسلونا بایرن مونیخ منچسترسیتی لیورپول چلسی آرسنال یوونتوس لیگ برتر انگلیس لالیگا اسپانیا لیگ قهرمانان اروپا
 معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ ایسلند

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ ایسلند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایسلند در گروه چهارم با تیم های کرواسی، آرژانتین و نیجریه همگروه بوده و امیدوار است مانند یورو 2016 همچنان شگفتی ساز باشد.


 

ایسلند چگونه راهی جام جهانی شد؟

ایسلند موفق شد در گروه خود در مرحله مقدماتی صدرنشین شده و به طور مستقیم راهی جام جهانی شود. تا روز پایانی بزرگ ترین امیدواری آنها رفتن به پلی آف بود اما برتری با 3 گل برابر ترکیه و متوقف شدن کرواسی برابر فنلاند شانس صعود مستقیم ایسلند افزایش یافت و در نهایت آنها با برتری 0-2 برابر کوزوو در روز پایانی راهی روسیه 2018 شدند.

بزرگترین نقطه قوت

تجربه، تعهد بیش از اندازه بازیکنان و خودباوری فراوان را می توان صفات بارز تیم ملی ایسلند دانست. تیم ملی ایسلند هرگز مدعی نیست بهترین بازیکنان جهان را در اختیار دارد اما شاگردان هالگریمسون با یکدیگر متحد شده و اعتماد زیادی به همدیگر دارند. در عرصه ملی چنین شرایطی کمتر رخ می دهد و این اتفاقات معمولا مربوط به تیم های باشگاهی است اما بازیکنان تیم ملی ایسلند حتی زمانی که شرایط به ضرر آنهاست نیز آرامش خود را از دست نمی دهند.

اگرچه آنها به دلیل سبک فیزیکی و بازی مستقیم خود در یورو 2016 مشهور شده اند، اما ایسلند دارای ویژگی های فنی بیشتری نسبت به آنچه به آن بها داده می شود بوده و هالگریمسون سطح جدیدی از انعطاف پذیری تاکتیکی را به نمایش می گذارد.

بزرگترین نقطه ضعف

اگر مبنای موفقیت در جام جهانی روحیه تیمی بود، بی شک ایسلند یکی از مدعیان نام می گرفت اما به هر حال بعید به نظر می رسد آنها از کیفیت فنی لازم برای صعود به دور بعد برخوردار باشند. برای موفقیت در روسیه باید همه بازیکنان ایسلند آماده باشد و در حال حاضر مهم ترین نگرانی در خصوص خط حمله این تیم است.

گیلفی سیگوردسون به تازگی آسیب دیدگی زانوی خود را پشت سر گذاشته و ممکن است برای جام جهانی آماده نباشد. همچنین کولبین سیگودرسون مهاجم این تیم در یورو 2016 به دلیل مصدومیت از سپتامبر 2016 به ندرت به میدان رفته است. ایسلند امیدوار است مهاجمان خود را برای جام جهانی در اختیار داشته و همچنین کاپیتان گونارسون قادر به سپری کردن آسیب دیدگی زانوی خود باشد. اما تعدد بازیکنان آسیب دیده تنها مشکل ایسلند نیست و کمبود عناصر سرعتی خصوصا در بخش دفاعی دیگر نگرانی آنها در روسیه خواهد بود.

ستاره تیم ملی ایسلند

بدون شک گیفلی سیگوردسون ستاره تیم ملی ایسلند است؛ حتی اگر او به خاطر انتقال گرانقیمت به اورتون تحت فشار باشد نیز می تواند الهام بخش موفقیت های ایسلند لقب گیرد. گل های حساس او به کوزوو و اوکراین در مقدماتی نشاندهنده کیفیت وی است و اگرچه سیگوردسون مجموعا تا به حال 18 بار برای ایسلند موفق به گلزنی شده است، اما سهم او در موفقیت های کشورش از این هم بیشتر است. اگر سیگودرسون در روسیه آماده باشد ایسلند مهاجمی کارآمد در اختیار خواهد داشت وگرنه، کار آنها به مراتب سخت تر خواهد شد.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

ایسلند علیرغم فراز و نشیب های زیاد می تواند نمایش خوبی داشته باشد اما مسائل مربوط به مصدومیت بازیکنان کلیدی، نگرانی بزرگی برای آنها است و بعید است این تیم شانسی برای صعود از دشوارترین گروه جام جهانی داشته باشد.

تیم ملی ایسلند در یک نگاه:

کاپیتان: آرون گونارسون

سرمربی: هالگریمسون

لقب: پسران ما

رتبه در رنگینگ فیفا: 22

فهرست نهایی تیم ملی ایسلند:

دروازه بان ها: هانس هالدورسون، رونار رونارسون، فردریک شرام

مدافعان:  هوردور مگنوسون، راگنار سیگوردسون، آری اسکولاسون، کری آرناسون، هولمار ایولفسون، اسوریر اینگاسون، بیرکیـر سوارسون، سامائول فردیونسون

هافبک ها:  گیلفی سیگوردسون، آرون گونارسون، امیل هالفردسون، بیرکیـر بیارناسون، یوهان گودموندسون، آرتور ترائوستاسون، روریک گیسلاسون، اولافور اسکولاسون

مهاجمان:  آلفرد فینبوگاسون، آلبرت گودموندسون، بیورن سیگوردآرسون، یون بوتوارسون(ردینگ، انگلیس)

منبع: ورزش ۳
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار