menu
نصب فوتبالی
پاری سن ژرمن منچستریونایتد رئال مادرید بارسلونا بایرن مونیخ منچسترسیتی لیورپول چلسی آرسنال یوونتوس لیگ برتر انگلیس لالیگا اسپانیا لیگ قهرمانان اروپا
 لاماسیا بعد از سرخی روبرتو؛ بیابانی بدون محصول

لاماسیا بعد از سرخی روبرتو؛ بیابانی بدون محصول

وبسایت رسمی برنامه نود - شاید بتوان روبرتو را آخرین محصول موفق لاماسیا قلمداد کرد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از مارکا، سرخی روبرتو در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۰ برای اولین بار پیراهن تیم بارسلونا را به تن کرد. احتمالا او آخرین بازیکن لاماسیاست که عملکردی در این سطح از خود نشان داده است‌. بعد از روبرتو ۲۳ بازیکن از لاماسیا به تیم اصلی فراخوانده شده اند اما هیچ یک به این سطح از موفقیت نزدیک نشدند.

در همان فصل ۱۱-۲۰۱۰، اوریول رومئو هم به تیم اصلی رسید و در فصل بعد بارسا را به مقصد چلسی ترک کرد. او اکنون در ساوتهمپتون حضور دارد و توانسته کارنامه ای قابل دفاع در انگلستان به نام خود ثبت کند. پپ گواردیولا به بازیکنان زیادی فرصت بازی داد و در فصل ۱۲-۲۰۱۱، ایساک کوئنکا، جرارد دلوفئو، رافینیا، کریستین تیو و مارتی ریورولا همگی به تیم اصلی فراخوانده شدند. در بین این اسامی، رافینیا بیشترین زمان را در نیوکمپ سپری کرد. هرچند در ماه های آخر، با مصدومیتی سخت دست و پنجه نرم کرد. او در ژانویه به صورت قرضی به اینتر پیوست و نراتزوری با پرداخت ۳۵ میلیون یوروی دیگر می‌تواند این انتقال را دائمی کند. دلوفئو بعد از گذراندن روزهایی درخشان در میلان، در تابستان به نیوکمپ بازگشت اما نتوانست والورده را متقاعد کند و در ژانویه به واتفورد رفت.

در فصل ۱۳-۲۰۱۲ تنها کارلس پلانیاس به تیم اصلی رسید؛ بازیکنی‌ که اینک در ژیرونا توپ می‌زند. در فصل بعد و تحت نظر تاتا مارتینو، آداما ترائوره، پاتریک و ژان‌ماری دونگو به تیم اصلی راه یافتند. این بازیکنان در حال حاضر به ترتیب در میدلزبورو، لاتزیو و خیمناستیک بازی می‌کنند.

هنگامی که لوئیز انریکه در تابستان ۲۰۱۴ به باشگاه آمد، مونیر الحدادی به تیم اول راه یافت و طی ۶۶ دقیقه بازی در هفته اول لالیگا، اولین گل خود را نیز به ثمر رساند. در هفته دوم هم ساندرو رامیرز همین مسیر را پیمود. سرخی سامپر بعد از عملکرد درخشان در تیم پایه، فرصت بازی برای تیم اول را یافت و به ادگار ایه و جرارد گومبائو نیز فرصت بازی رسید. در دو فصل بعد نیز ۶ بازیکن توسط انریکه به تیم اصلی اضافه شدند؛ آیتور کانتالاپیدرا (اینک در سویا اتلتیکو)، ویلفرد کاپتوم (بتیس)، خوان کامارا و الکس کاربونل (هر دو در رئوس)، نیلی (پلاتانیاس یونان) و کارلس آلنیا. در بین این بازیکنان آلنیا بهترین بهره را از فرصت هایی که در اختیار داشت، برد و جای نسبتا مناسبی در تیم اصلی یافت. هرچند گذر زمان بهتر این قضیه را اثبات می‌کند.

حال و تحت نظر ارنستو والورده، مارک کوکورلا و اوریول بوسکتس در مقابل مورسیا در کوپا دل‌ری فرصت بازی یافتند اما باید این نکته را در نظر گرفت که بارسلونای ب در لیگ دسته دوم، در حال جنگ برای فرار از سقوط به دسته پایین تر است و در چنین شرایطی شاید بازیکنان چندانی نتوانند تیم دوم را برای کمک به تیم اصلی رها کنند.


منبع: ۹۰تی‌وی
نتایج زنده مشاهده جدیدترین اخبار