پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس اخبار غیررسمی، ماجرای 18 تیمی شدن لیگ برتر، فقط برای یک فصل خواهد بود.
به گزارش فوتبالی، فصل آینده لیگ برتر در شرایطی با حضور 18 تیم برگزار خواهد شد که قرار نیست 18 تیمی شدن لیگ برتر تبدیل به یک اتفاق دائمی در این مسابقات باشد و با توجه به شرایطی که در ماههای گذشته رخ داد و منجر به نیمهکاره ماندن مسابقات شد، فقط فصل اینده با 18 تیم برگزار میشود.
قرار است در پایان فصل آینده لیگ برتر، به جای دو تیم، چهار تیم به لیگ یک سقوط کنند تا لیگ 27 به همان فرمت 16 تیمی بازگردد.
پیش از این لیگ برتر برای ۶ فصل به صورت ۱۸ تیمی برگزار شده بود (از فصل ۸۷-۱۳۸۶ تا ۹۲-۱۳۹۱) ولی زمانی که تصمیم به بازگشت به فرمت ۱۶ تیمی گرفته شد، دو تیم هفدهم و هجدهم جدول ردهبندی به لیگ یک سقوط کردند.
فصل دوازدهم آخرین فصلی بود که لیگ برتر با حضور 18 تیم برگزار شد و در آن فصل که با قهرمانی استقلال به پایان رسید، تیمهای پیکان و گهر دورود لرستان که در رتبههای 17 و 18 جدول قرار داشتند، به لیگ دسته اول سقوط کردند.