بررسی یک سقوط عجیب؛ کهکشانی‌های اصفهان و فرصت گرفتن فقط یک جام

بررسی یک سقوط عجیب؛ کهکشانی‌های اصفهان و فرصت گرفتن فقط یک جام

پایگاه خبری فوتبالی- آیا تیم پرستاره ژوزه مورایس، می‌تواند فصل را با گرفتن تنها جام ممکن برایش، به پایان برساند؟

به گزارش فوتبالی، فصل درخشان سپاهانی‌ها، نه از هفته اول بلکه از ابتدای نقل و انتقالات شروع شد. آنها علاوه بر حفظ ستارگان خودی، به اردوی رقبا هم پاتک زدند تا اکثر ستارگان لیگ برتر، طلایی‌پوش شوند اما این اسکواد برای سپاهانی‌ها، خروجی مدنظر آنها را نداشت و تیم ژوزه مورایس، شانس قهرمانی در لیگ را از دست داده و به جز عنوان آقای گلی، رکوردهای فردی دیگری به طلایی‌پوشان نخواهد رسید چرا که در جدول پاس گل، اولین نماینده سپاهان، رامین رضاییان با 5 پاس در رتبه دهم است و در جدول کلین‌شیت هم، نیازمند با 5 کلین شیت در رتبه سیزدهم قرار دارد.

 شاید تنها قهرمانی در جام حذفی بتواند تا حدودی هواداران سپاهان را خوشحال کند. جامی که یازده سال است به سپاهان نرسیده اما حالا آنها شانس خوبی برای تصاحب آن دارند.

برگردیم به ابتدای فصل. شاگردان مورایس، شروعی رویایی داشتند. آنها در 12 بازی ابتدای فصل خود در لیگ برتر موفق به ثبت 10 برد، 1 تساوی و 1 باخت شدند اما تیم مرد پرتغالی پس از بازگشت از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به یکباره روند نزولی در پیش گرفت و هر سه بازی پایانی خود در نیم‌فصل اول لیگ برتر را واگذار کرد.

 اگر چه این باختها تاثیر خاصی در وضعیت آنها در جدول نداشت اما به لحاظ روحی، تیر خلاص را به تیم مورایس شلیک کرد. سپاهانی‌ها در پایان نیم‌فصل اول با 31 امتیاز از 45 امتیاز ممکن در رتبه دوم قرار داشتند اما در پایان هفته دوازدهم دور برگشت، از 36 ممکن تنها 17 امتیاز گرفته و در رتبه ششم بازیهای نیم‌فصل دوم قرار دارند و حتی اگر هر سه بازی‌ آخرشان در لیگ را هم ببرند، نمی‌توانند به آمارشان در نیم‌فصل اول برسند.

 سپاهان در پایان هفته بیست و هفتم با 48 امتیاز در رتبه سوم لیگ برتر قرار دارد و درصورت کسب تمام امتیازات باقیمانده، با 57 امتیاز به کار خود در لیگ بیست و سوم پایان می‌دهد. وضعیتی که با وجود روند نزولی وحشتناک آنها در این فصل، بدترین عملکردشان نبوده است.

 سپاهان در پایان فصل 1396-1397  با 29 امتیاز در رده چهاردهم لیگ برتر قرار گرفت و تنها 5 امتیاز با سقوط فاصله داشت تا بدترین فصل طلایی‌پوشان اصفهانی در تاریخ لیگ برتر باشد.

7899