گزارش ویژه؛ سه تیم همیشه مسافر لیگ برتر!

گزارش ویژه؛ سه تیم همیشه مسافر لیگ برتر!

پایگاه خبری فوتبالی - سه تیم لیگ برتری فوتبال ایران همواره برای بازیهای خود باید سفر کنند!

به گزارش فوتبالی، شاید این موضوع یکی از عجایب فوتبال ایران باشد که سه تیم لیگ برتری برای انجام بازی های خود همواره باید در سفر باشند. سه تیمی که بنا به دلایل مختلف ترجیح داده‌اند تمرینات عادی و هفتگی خود را در پایتخت سپری کنند و این در شرایطی است که استقلال و پرسپولیس در تهران برای پیدا کردن زمین چمن تمرینی مناسب مشکل دارند.

اولین تیم گل گهر سیرجان است. تیمی که در شهر سیرجان امکانات بسیار خوبی اعم از زمین چمن و ورزشگاه مناسب در اختیار دارد ولی روال این تیم تمرین در پایتخت و سفر به سیرجان برای بازی است. البته سرمه ای پوشان گاهی هم در سیرجان اردو می زنند و چند روزی می مانند اما محل اقامت بازیکنان این تیم در پایتخت است و در زمین شماره چهار آزادی تمرین می‌کنند.

دیگر تیمی که چنین روالی دارد، مس رفسنجان است. جالب است بدانید که مس ورزشگاه جدیدی هم در شهر رفسنجان افتتاح کرده و در این شهر شرایط مناسبی دارد ولی نارنجی ها هم تیمی هستند که در تهران تمرین می‌کنند و شرایطی مشابه گل گهر، تیم هم استانی خود، دارند.

دیگر تیمی که نسبت به دو تیم اشاره شده طرفدار بیشتری هم دارد؛ نساجی مازندران است. تیمی از شمال کشور که به دلیل نداشتن زمین چمن مناسب، در زمین کارگران تهران تمرین می‌کند و برای بازیهای خانگی‌اش راهی قائمشهر می‌شود.

حتما خاطرتان هست وقتی به دلیل تعویض چمن ورزشگاه آزادی و تعمیر این ورزشگاه، صحبت از انتقال بازیهای استقلال و پرسپولیس به شهری دیگر بود، یکی از دلایل نارضایتی جواد نکونام این بود که در این صورت و به دلیل تمرین آبی ها در تهران، این تیم با سفر به شهر دیگر برای انجام میزبانی ولو با حضور هواداران، شرایط یک تیم میهمان را خواهد داشت و رنج سفر را هر هفته خواهد پذیرفت.

حال شما در نظر داشته باشید که این سه تیم یعنی گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و نساجی مازندران سه تیمی هستند که سی مسابقه لیگ برتری را باید به شهر مدنظر سفر کنند و تیمهای همواره میهمان لیگ ایران هستند؛ موضوعی که شاید در نوع خود نوبرانه و منحصر به فرد باشد.

1997