مجازات گزارش ندادن تخلف در فوتبال؛ 2 سال محرومیت و جریمه چند صدمیلیونی

مجازات گزارش ندادن تخلف  در فوتبال؛ 2 سال محرومیت و جریمه چند صدمیلیونی

پایگاه خبری فوتبالی- اگر فردی از وجود تخلفی در فوتبال  مطلع شود وآن را گزارش ندهد خودش به نوعی متخلف شناخته می شود.

به گزارش فوتبالی، این روزها که بحث فساد در فوتبال داغ شده و برخی از مدیران فوتبالی مجبور به استعفا شدند تا رای نهایی دادگاه در این خصوص صادر شود. 

با این حال برخی چهره های ورزشی نیز گاهی در رسانه ها و یا حتی محافل خصوصی ادعا می کننند از تخلف های زیادی درفوتبال آگاه هستند! این در حالی است که اهالی علم حقوق و وکلای ورزشی می گویند اگر فردی از تخلفی مطلع باشد و آن را گزارش ندهد خودش مجرم یا متخلف است.

رسول باختر یکی از وکلای ورزشی در این خصوص به فارس گفت: طبق ماده 8 آئین نامه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشورمان افرادی که از تخلفات احتمالی خبر دارند باید آن را گزارش کنند البته در این آئین نامه جرمی برای عدم اطلاع و گزارش نکردن تخلف ارایه نشده اما قوانین دیگر دست را برای برخورد با چنین شخصی باز گذاشته است.

وی افزود: فیفا اما در این خصوص مقررات محکم و قاطعی دارد و طبق ماده 18 مقررات اخلاق فیفا که اتفاقا مربوط به سال 2023 هم هست اگر فردی از تخلفی مطلع باشد و آن را گزارش ندهد با جریمه نقدی و محرومیت مواجه خواهد شد. جریمه نقدی هم از 10 هزار فرانک سوئیس( رقمی در حدود 630 میلیون تومان!) شروع می شود ضمن اینکه محرومیت تا دو سال از هرگونه فعالیت در فوتبال هم می تواند متوجه این شخص شود.

ﻣﺎﺩﻩ -۸ ﻭﻇﻴﻔﺔ ﺍﻓﺸﺎﮔﺮﻱ ﻭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺩﺍدن

۱- ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﻛﻪ ﻣﻠﺰﻡ ﺑﻪ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺍﻳـﻦ ﻣﻘـﺮﺭﺍﺕ ﻫﺴـﺘﻨﺪ، ﻣﻮﻇﻔﻨـﺪ ﻫﺮﮔﻮﻧـﻪ ﺗﺨﻠﻔـﺎﺕ ﺍﺣﺘﻤـﺎﻟﻲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻛﻨﻨﺪ ﻛـﻪ ﺍﻳـﻦ ﻣﻮﺿـﻮﻉ ﻓـﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﺭﻋﺎﻳـﺖ ﺍﺻـﻮﻝ ﻭﻓـﺎﺩﺍﺭﻱ ﻭ ﺭﺍﺯ ﺩﺍﺭﻱ ﺍﺳﺖ.

۲- ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳـﺖ ﻛﻤﻴﺘـﺔ ﺍﺧـﻼﻕ، ﺍﻓـﺮﺍﺩ ﻣـﻮﺭﺩ ﻧﻈـﺮ ﺑﺎﻳـﺪ ﺩﺭ ﺭﻭﺷـﻦ ﻛـﺮﺩﻥ ﺣﻘـﺎﻳﻖ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻳﺎ ﺗﺨﻠﻒ‌ﻫﺎﻱ ﺍﺣﺘﻤـﺎﻟﻲ ﺑﻄـﻮﺭ ﻛﻠـﻲ ﻫﻤﻜـﺎﺭﻱ ﻧﻤـﻮﺩﻩ، ﻣـﺪﺍﺭﻙ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳـﺘﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺍﺭﺍﺋﻪ کنند.

۹۰۹۸