سقف بودجه برای 3 فصل آینده مشخص شد؛ از 325 تا 425 میلیارد تومان!

سقف بودجه برای 3 فصل آینده مشخص شد؛ از 325 تا 425 میلیارد تومان!

پایگاه خبری فوتبالی- میزان سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری در فصول آینده نسبت به فصل جاری افزایش پیدا کرده است.

به گزارش فوتبال، فدراسیون فوتبال قوانین جدیدی را برای نقل و انتقالات وضع کرده که این قوانین فعلا برای 3 فصل آینده اجرا خواهد شد.

 یکی از بندهای مهم این قوانین مربوط به سقف قراردادهاست که از ابتدای لیگ بیست و سوم هم اجرا شد اما به دلیل این که برای اولین بار در فوتبال ایران اجرا می‌شد ماجراهای زیادی را به وجود آورد.

حالا قانون جدید که برای لیگ‌های بیست و چهارم تا بیست و ششم وضع شده می‌گوید رقم ثابت 325 میلیارد تومان به عنوان مبلغ پایه سقف قرارداد در نظر گرفته شده است و با توجه به آپشن‌های مختلف، قهرمان لیگ برتر می‌تواند تا 425 میلیارد تومان هم هزینه کند.

این رقم برای تیم دوم لیگ هم 325 میلیارد تومان است که در صورت ترانسفر بازیکن و یا دریافت پاداش آسیایی، مبلغ کسب شده عینا به رقم سقف بودجه اضافه می‌شود در نتیجه باشگاه‌ها می‌توانند این مبلغ را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. البته این رقم در فصول بعدی 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

نکته جالب این است که سقف بودجه برای باشگاه‌ها در لیگ بیست و سوم که به پایان آن نزدیک می‌شویم ابتدا 250 میلیارد تومان بود. اما برخی باشگاه‌ها که باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کردند این رقم بیشتر شد و تا حدود 320 میلیارد تومان بالا رفت. 

1359