از حضور در چمپیونشیپ تا رسیدن به ترکیب تیم ملی انگلستان در تنها 5 ماه

از حضور در چمپیونشیپ تا رسیدن به ترکیب تیم ملی انگلستان در تنها 5 ماه

پایگاه خبری فوتبالی – آدام وارتون، ستاره جوان کریستال پالاس، در لیست اولیه تیم ملی انگلیس برای رقابت‌های یورو 2024 قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، گرت ساوتگیت امروز لیست 33 نفره و اولیه خود برای بازی‌های یورو را اعلام کرد، لیستی که در نهایت به لیستی 26 نفره تقلیل پیدا خواهد کرد. 

وارتون در این بین برای اولین بار به تیم ملی انگلیس دعوت شده است و جای جوردن هندرسون، ستاره انگلیسی سابق لیورپول در این لیست را گرفته است. این اتفاق وقتی خاص تر می‌شود که می‌بینیم 5 ماه پیش کمتر کسی، حتی خود ساوتگیت هم نام این هافبک جوان را نشنیده بود.

وارتون در آگوست 2022 و در ست 18 سالگی، اولین بازی حرفه ای خود در سطح بزرگسالان را برای بلکبرن، تیم دوران کودکی خود انجام داد. او به سرعت جای خود را در میان هواداران پیدا کرد و در طول کل فصل 22 بار با پیراهن این تیم به میدان رفت، در حالی که پیش از افت ناگهانی آن‌ها، تیمش در مسیر صعود به سطح اول فوتبال انگلیس قرار داشت اما، با حضور در رتبه هفتم و به دلیل تفاضل گل پایین تر، از حضور در پلی آف ناکام ماند.

در فصل بعد، او همچنان جزوی از ترکیب اصلی تیمش بود و علی رغم دوری تیمش از رقابت بالای جدول، عملکرد درخشان وارتون ادامه دار بود. عملکرد او از چشمان بزرگان انگلیسی دور نماند و در حالی که چلسی به او علاقه مند شده بود، این بازیکن جوان سر از جنوب لندن در آورد. در روز آخر پنجره نقل و انتقالاتی سال 2024، وارتون با قراردادی 5.5 ساله به ارزش 22.5 میلیون پوند، راهی کریستال پالاس شد و حالا در فاصله 5 ماه، از حضور در رقابت‌های چمپیونشیپ به فراخوانی به تیم ملی انگلیس برای رقابت‌های یورو رسیده است.

2102