برگزاری فینال جام حذفی با VAR هنوز قطعی نشده است

برگزاری فینال جام حذفی با VAR هنوز قطعی نشده است

پایگاه خبری فوتبالی- فیفا برای برگزاری فینال جام حذفی ایران با سیستم VAR هنوز مجوز نداده است.

به گزارش فوتبالی، پس از برگزاری شهرآورد تهران با سیستم کمک داور ویدیویی، بسیاری انتظار برگزاری هفته‌های پایانی لیگ برتر با سیستم VAR را داشتند. اما مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چند روز پیش در بخشی از گفت‌وگوی تلفنی خود با یکی از برنامه‌های ورزشی، خبر داد که امکان برگزاری هفته‌‌های پایانی با سیستم کمک داور ویدیویی وجود ندارد و البته تاج اعلام کرد که فینال جام حذفی با سیستم VAR برگزار خواهد شد.

اما در حالی که به نظر می‌رسید برگزاری فینال جام حذفی با کمک داور ویدیویی قطعی شده است، با صحبت‌های دبیرکل فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر مشخص شد که هنوز این مساله قطعی نشده است و باید مجوز برگزاری بازی با سیستم VAR از سوی فیفا صادر شود. ممبینی در این خصوص گفت: "در اپلیکیشن فیفا درخواست دادیم که فینال جام حذفی با VAR برگزار شود، پروسه‌ اداری آن در حال انجام است و امیداوریم که فیفا مجوز برگزاری این بازی با کمک داور ویدیویی را بدهد. وقتی یک مجوز برای VAR می خواهیم، چند کمیته فیفا باید آن را تایید کنند."

البته مهدی تاج در گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود گفته بود که با موافقت اولیه فیفا فینال جام حذفی با سیستم VAR برگزار می‌شود و حالا باید دید که فیفا مجوز برگزاری این بازی حساس با سیستم کمک داور ویدیویی را صادر می‌کند یا فینال جام حذفی هم همانند هفته‌های پایانی لیگ، بدون VAR برگزار خواهد شد.

2636