بهترین رتبه تاریخ الشمال در لیگ ستارگان قطر با سرمربی ایرانی به دست آمد

بهترین رتبه تاریخ الشمال در لیگ ستارگان قطر با سرمربی ایرانی به دست آمد

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان پویا اسبقی موفق شدند لیگ ستارگان قطر در رده نهم را به پایان برسانند و بهترین رتبه تاریخ باشگاه الشمال را رقم بزنند.

به گزارش فوتبالی، لیگ ستارگان قطر حدود 20 روز پیش با قهرمانی السد که محمدامین حزباوی ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد، به پایان رسید و تیم معیذر با 14 امتیاز به دسته پایینتر سقوط کرد و المرخیه هم به پلی آف سقوط رفت.

یکی از نکات قابل توجه این فصل لیگ ستارگان قطر، دوری تیم الشمال از منطقه سقوط بود. این تیم که در بیشتر فصل‌ها درگیر سقوط به دسته پایینتر و صعود به لیگ ستارگان است، این فصل کار تاریخی را با سرمربی ایرانی‌اش انجام داد. پویا اسبقی مربی ایرانی در ابتدای فصل در حالی به عنوان سرمربی الشمال انتخاب شد که هدف مدیران این باشگاه در فصل جاری فقط بقا در لیگ بود. 

اما اسبقی که یک بازیکن ایرانی یعنی امید ابراهیمی را هم در اختیار دارد، موفق شد با این تیم 25 امتیاز کسب کند و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر در رده نهم فصل را به پایان برساند تا بهترین رتبه تاریخ این باشگاه در لیگ ستارگان قطر را رقم بزند.

جالب است بدانید که امید ابراهیمی چهارمین بازیکن ایرانی الشمال است و پیش از ابراهیمی، شاهین بیانی، علی جوکار و میثم مجیدی هم سابقه بازی در این تیم را دارند. 

قرارداد پویا اسبقی تا پایان فصل جاری بود اما باشگاه الشمال در فروردین ماه قرارداد این مربی را تا سال 2026 تمدید کرد.

2636