رسمی/ صدور مجوز استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ نخبگان آسیا

رسمی/  صدور مجوز استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ نخبگان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و پرسپولیس مشکلی برای حضور در اولین فصل لیگ نخبگان آسیا ندارند.

به گزارش فوتبالی، آبی‌ها که خاطره خوبی از کنار گذاشته شدن از لیگ قهرمانان آسیا ندارند از مدتها قبل تمام تلاششان را کردند تا دیگر این فصل، بهانه‌ای دست کنفدراسیون فوتبال آسیا ندهند و همانطور که علی خطیر مدیرعامل سابق استقلال وعده داده بود، این باشگاه مشکلی برای حضور در مهمترین تورنمنت باشگاهی قاره بزرگ، پیدا نکرد.

آنطرف میدان هم تنها نگرانی پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای، مالکیت مشترک با استقلال بود که نهایتا این مشکل بسیار بزرگ هم حل شد تا مانع اصلی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت برای حضور در آسیا حل شود.

اگرچه تا امروز شایعاتی درباره قطعی نبودن مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه به گوش می‌رسید اما دقایقی قبل فدراسیون فوتبال خیال طرفداران سرخابی را راحت و اعلام کرد که این دو باشگاه شرایط حضور در لیگ نخبگان آسیا را دارند.

آنطور که سایت فدراسیون فوتبال نوشته، استقلال و پرسپولیس در کنار آلومینیوم، تراکتور، فولاد و گل گهر سیرجان با توجه عملكرد مطلوب در كليه معيارهای الزامي A؛ حائز شرايط دريافت مجوز  AFC Champions League Elit  (ACLE)  با جریمه و ملی ایران (Pro) با جريمه تشخيص داده شدند.

البته که این باشگاه‌ها با توجه به عدم انجام برخي از معيارهای B، براي تعيين ميزان و نوع جرايم انضباطی مرتبط با مجوز به كميته انضباطی فدراسيون فوتبال ارجاع می‌شوند منتها مهمترین نکته برای استقلال و پرسپولیس، حل گرفتن مجوز حرفه‌ای بود که حالا و به صورت رسمی، آنها می‌توانند در اولین فصل لیگ نخبگان آسیا شرکت کنند.

1984