گزارش ایسنا/ دردسر قراردادهایی که آجورلو در استقلال بست؛ تسویه حساب جرم است!

گزارش ایسنا/ دردسر قراردادهایی که آجورلو در استقلال بست؛ تسویه حساب جرم است!

پایگاه خبری فوتبالی- خبرگزاری ایسنا چند روز پیش در گزارشی خبر داد دردسر قراردادهایی که مصطفی آجورلو در زمان مدیریتش در استقلال بسته است تمامی ندارد.

به گزارش فوتبالی، ایسنا در این گزارش نوشته است: "در حالی که مدت‌هاست از زمان پایان کار مصطفی آجورلو در باشگاه استقلال می‌گذرد اما قراردادهایی که آن روز‌ها با بازیکنان استقلال بسته شد ماجراهایی درست کرده است که هنوز هم گریبان این باشگاه را رها نکرده است.

قراردادهای آن سال بازیکنان استقلال به شکلی ناگهانی و عجیب چند برابر شد و این مساله هزینه‌های باشگاه را به شدت بالاتر برد. استقلال در آن فصل قهرمان لیگ برتر شد و به همین دلیل بود که افزایش هزینه‌های این باشگاه چندان مورد توجه قرار نگرفت.

اما بعد از این که آجورلو از استقلال رفت، مدیران بعدی متوجه عمق فاجعه شدند. چرا که مسئولیت پرداخت مبالغ سنگین این قراردادها به عهده آنها بود. نکته مهم افشای قراردادها بود که نشان می‌داد چه آپشن‌های عجیب و باورنکردنی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. در این قراردادها بندهایی نظیر رضایت مدیرعامل، حق مسکن و دریافت وام بلاعوض برای تهیه مسکن و آپشن‌های سهل الوصول دیگری گنجانده شده بود.

بعد از آجورلو، افرادی مثل علی فتح‌الله‌زاده، سید حجت کریمی و علی خطیر بر صندلی مدیرعاملی این باشگاه نشستند اما نتوانستند این مشکل را حل کنند. حالا هم که فرشید سمیعی سرپرست باشگاه استقلال شده است اما او هم نمی تواند مشکل را حل کند.

خبرگزاری ایسنا خبر داده است باشگاه استقلال حق تسویه حساب قراردادهای زمان آجورلو را ندارد! طبق این گزارش بازیکنانی که از قراردادهای آن زمان هنوز طلبکار هستند سراغ مدیریت جدید باشگاه رفته‌اند و خواهان دریافت مطالبات قدیمی‌شان شده‌اند. 

ایسنا در ادامه گزارشش نوشته است:" فرشید سمیعی هم ناچار شده گزارش مطالبات بازیکنان از زمان مصطفی آجورلو را برای هولدینگ خلیج فارس بفرستد و از مالکان جدید باشگاه بخواهد راهی برای پرداخت بدهی معوقه پیدا کنند. گویا مدیران ارشد هولدینگ هم موافقت اولیه خود را اعلام کردند اما سازمان بازرسی روی پرداخت آپشن‌های سهل‌الوصول زمان مصطفی آجورلو انگشت گذاشته و مانع پرداخت شده است!

البته سمیعی اولین مدیر عاملی نیست که برای پرداخت این آپشن‌ها دست به کار شده است. ایسنا خبر داده است که اولین بار زمان علی فتح الله زاده، سازمان بازرسی بعد از بررسی قراردادهای دوران مدیرعاملی مصطفی آجورلو، در واکنش به استعلام علی فتح الله‌زاده که از کمبود منابع مالی رنج می‌برد، به باشگاه استقلال نامه داد و اعلام کرد پرداخت آپشن‌هایی نظیر وام بلاعوض تهیه مسکن و افزایش ۱۰ درصد قرارداد به شرط رضایت مدیرعامل و حتی رضایت سرمربی جرم محسوب می‌شود و باشگاه حق پرداخت این قبیل آپشن‌ها را ندارد! 

بار دیگر وقتی علی خطیر قصد بررسی میزان دقیق مطالبات فصل گذشته بازیکنان استقلال را داشت، سازمان بازرسی با ارسال دوباره پاسخ استعلام فتح الله‌زاده، تاکید کرد مدیریت باشگاه حق پرداخت آپشن‌های قرارداد بازیکنان را ندارد. 

به گزارش ایسنا سازمان بازرسی همچنان مخالف پرداخت این مبالغ به بازیکنان است و در حالی که هلدینگ خلیج فارس اعلام کرده مشکلی با پرداخت آپشن‌ها که حدود ۵۰ الی ۸۰ میلیارد می‌شود، سازمان بازرسی همان‌گونه که زمان سرپرستی علی فتح الله‌زاده و دوره مدیرعاملی علی خطیر پرداخت این مبالغ را جرم تلقی کرد، حالا هم اجازه پرداخت این آپشن‌های بازیکنان استقلال را به مدیران فعلی باشگاه نمی‌دهد.

حالا باید دید بازیکنان استقلال که از قراردادهای نامتعارف و غیر معقولی که در آن سال بستند هنوز طلبکار هستند چه واکنشی به این ماجرا نشان خواهند داد.

1359