رسمی؛ جدایی سرمربی پرطرفدار برایتون در پایان فصل

رسمی؛ جدایی سرمربی پرطرفدار برایتون در پایان فصل

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه برایتون اعلام کرد که روبرتو ده زربی سرمربی این تیم پس از بازی فردا شب مقابل منچستریونایتد در ورزشگاه آمریکن اکسپرس از این تیم جدا می شود.

به گزارش فوتبالی، ده زربی در سپتامبر 2022 پس از جدایی گراهام پاتر، هدایت برایتون را به عهده گرفت و توانست که این تیم را در فصل 23-2022 به بهترین رتبه تاریخش در لیگ انگلیس برساند و این تیم را تا یک هشتم نهایی لیگ اروپا جلو برد.  عملکرد برایتون در این فصل چنگی به دل نمی زند چرا که این تیم در رتبه دهم لیگ انگلیس جای گرفته اما با این وجود مربی جوان ایتالیایی، مشتریان پرشماری دارد. بارسلونا، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و بسیاری از تیم های بزرگ فوتبال اروپا در ماه های اخیر به اسخدام این مربی ابراز تمایل کرده اند.

تونی بلوم، مدیر اجرایی باشگاه برایتون در مورد جدایی ده زربی گفت :" روبرتو دو فصل فوق العاده را در کنار ما داشت و توانست باشگاه ما را به چشم اندازهای جدیدی برساند و اولین فصل اروپایی خود را داشتیم که تا ابد در یاد هواداران برایتون می ماند. در توافقی دو جانبه، روبرتو ده زربی از باشگاه ما جدا می شود و بدین ترتیب فرصت کافی در اختیار داریم تا برای فصل آینده برنامه ریزی کنیم و روبرتو نیز فرصت دارد تا در مورد آینده اش تصمیم بگیرد. مطمئنم که هواداران ما، برخورد فوق العاده ای با روبرتو و دستیارانش در بازی فردا در آمکس خواهند داشت. 

ده زربی هم در مورد این تصمیم صحبت کرد:" از ترک برایتون ناراحت هستم اما به بازیکنانم و دستیارانش افتخار می کنم چرا که دو فصل تاریخی را در کنار هم داشتیم. به توافق رسیدیم تا دورانم در برایتون به پایان برساند و بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم و ایده های خود را در مسیری که می خواهیم، پیش ببریم." 

4125