مالکیت مشترک منچسترسیتی و خیرونا بلای جان تیم اسپانیایی

مالکیت مشترک منچسترسیتی و خیرونا بلای جان تیم اسپانیایی

پایگاه خبری فوتبالی- حضور خیرونا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر وبسایت اسکای  طبق قوانین فعلی کنفدراسیون فوتبال اروپا یوفا دو باشگاه منچسترسیتی و خیرونا به دلیل مالکیت مشترک نمی توانند فصل آتی به طور همزمان در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کنند. این اتفاق تنها در صورتی رخ می دهد و این مشکل رفع خواهد شد که شاهد کاهش سهام شیخ منصور اماراتی در باشگاه خیرونا به میزان قابل ملاحظه باشیم و این باشگاه مالکیت جدیدی پیدا کند. از سوی دیگر با توجه به ضریب بالاتر منچسترسیتی در رنکینگ فعلی یوفا ، در صورتی که هر دو تیم در لیگ داخلی کشور خود یعنی لیگ برتر انگلیس و لالیگا نایب قهرمان شوند تیم خیرونا باید راهی لیگ اروپا شود و نمی تواند برای نخستین بار راهی لیگ قهرمانان اروپا شود.

گروه اماراتی مالک باشگاه منچسترسیتی ۴۵ درصد از سهام باشگاه خیرونا را در زمان نخستین صعود این تیم به لالیگا خریداری کرد و از سوی دیگر پیر گواردیولا، برادر کوچکتر پپ گواردیولا واسطه این معامله بوده و شرکت برادر پپ نیز ۴۴ در صد از سهام باشگاه را در اختیار دارد. مابقی سهام  این باشگاه نیز متعلق به کانون هواداران خیرونا است.

باشگاه خیرونا تیم شگفتی ساز این فصل لیگ اسپانیا موفق شده بالاتر از تیم بارسلونا تاکنون نایب قهرمانی لالیگا و جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده را کسب کند و حالا در آستانه این اتفاق تاریخی ممکن است داستان عوض شود.

۱۰۰۹