داور بحث بر‌انگیز برای فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ ملیت مشترک با رییس یوفا!

داور بحث بر‌انگیز برای فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ ملیت مشترک با رییس یوفا!

پایگاه خبری فوتبالی - داور بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2024 میان رئال مادرید و بروسیا دورتموند در روز دوازدهم خرداد مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، کمیته داوران یوفا تصمیم گرفت که اسلاوکو وینچیچ داور اهل اسلوونی قضاوت این بازی را به عهده داشته باشد. این داور از سال 2010 به داور بین المللی تبدیل شده است.

وینچیچ 44 ساله دومین فینال بزرگ باشگاهی خود را سوت می زند چرا که در سال 2021 نیز فینال لیگ اروپا میان آینتراخت فرانکفورت و رنجرز را قضاوت کرده است.

نکته بحث برانگیز اما مربوط به ملیت این داور است که با ملیت الکساندر چفرین، رییس یوفا یکسان است و با توجه به اختلافات شدید رئالی ها و چفرین در سالهای اخیر، قضاوت او برای رئالی ها با نگرانی همراه شده است. 

وینچیچ در این فصل، هفت بازی را در لیگ قهرمانان اروپا قضاوت کرده است که آخرین قضاوتش مربوط به پیروزی دورتموند مقابل اتلتیکو با نتیجه چهار بر دو بوده است. سال گذشته مارچینیاک اهل لهستان قضاوت فینال لیگ قهرمانان اروپا را به عهده داشت. 

وینچیچ تا کنون هرگز برای رئال مادرید قضاوت نکرده است. البته او در سال 2022 داور شکست بارسلونا مقابل اینتر با نتیجه یک بر صفر بود که در آن بازی، بارسایی ها به شدت به فضاوتش معترض بودند و مدعی بودند که هند پنالتی دومفریز را نگفته است. ژاوی در پایان بازی گفته بود:" از نظر من این یک بی عدالتی بسیار بزرگ بود. داور باید توضیح بدهد." 

4125