نوستالژی/ 10 لحظه ویژه استقلال و فولاد به میزبانی تهران در لیگ برتر

نوستالژی/ 10 لحظه ویژه استقلال و فولاد به میزبانی تهران در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال این هفته برای بیست و دومین بار از فولاد در تاریخ لیگ برتر میزبانی می‌کند. 

به گزارش فوتبالی، در مصاف‌های قبلی دو تیم   در تهران 10 برد برای استقلال، 5 برد برای فولاد و 6 مساوی ثبت شده است. فولاد، مدت‌هاست رنگ برد را در خانه استقلال ندیده: از لیگ چهاردهم. این 10 خاطره در 21 تقابل قبلی را به خاطر می‌آورید؟

لیگ سوم/ 15 مهر 1382

فابریتسیوی برزیلی یکی از آن شاهکارهای دلالان بود که در گلوی استقلال گیر کرد. مهاجمی که در 537 دقیقه فقط یک گل زد و همان گل را هم به زیباترین شکل ممکن وارد دروازه فولاد و میرزاپور کرد. استقلال این بازی را 3 یک برد و مبعلی دقیقه 1+90 اخراج شد.

لیگ چهارم/ اول آذر 1383

قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام احمد مومن‌زاده و انتقام گرفتن این مهاجم با پیراهن فولاد. بازی یک یک مساوی بود که ضربه سر مومن‌زاده در دقیقه 84، گل دوم مهمان را رقم زد. شادی بعد از گل او، کنار تیر عمودی دروازه دیدنی بود.

لیگ پنجم/ 17 فروردین 1385

یک بازی کاملا ویژه. خط دفاع و دروازه ملی‌پوش فولاد جلوی چشم برانکو ایوانکوویچ با هت‌تریک رضا عنایتی، تار و مار شد. مهاجم استقلال، شادی بعد از گل دیدنی‌ای هم داشت با نیش و کنایه به مرد کروات بابت عدم دعوتش به تیم ملی. سوپرگل حسین کاظمی، فراموش‌نشدنی بود.

لیگ ششم/ 27 بهمن 1385

کمتر از 2 ساعت به شروع بازی مانده بود که خبر تلخ، رسید: استقلال به دلیل عدم ارسال لیست اسامی و مدارک لازم از لیگ قهرمانان آسیا، کنار گذاشته شد. تیم مرفاوی با این شوک وارد زمین شد و 3 بر 2 فولاد را برد. فردای بازی نگاه ورزشی تیتر زد:«گریه پشت دیوار آسیا».

لیگ هشتم/ اول آذر 1387

دروازه استقلال در خانه، خیلی زود و در همان دقیقه 6 باز شد. یک ضربه سر از سوی سجاد فیض‌اللهی. واکنش امیر قلعه‌نویی به مردان بلندقامت خط دفاعش (تقی‌پور، شکوری، منتظری) جالب بود؛ او با دست به قد و قامت کوتاه مهاجم گلزن فولاد اشاره می‌کرد: یک الف بچه!

لیگ دهم/ 9 مرداد 1389

اولین باخت مظلومی روی نیمکت استقلال در دومین حضور. میزبان با گل میداودی جلو افتاد ولی رضا نوروزی، بریس کرد. این، شروع سریال گلزنی‌های نوروزی به استقلال بود که در یک مقطع به 5 گل در 4 بازی پیاپی رسید. او جز فولاد با پیراهن نفت و صنعت نفت هم به آبی‌ها، گل زد.

لیگ دوازدهم/ 8 آذر 1391

اولین و آخرین پیروزی حسین فرکی به عنوان سرمربی برابر استقلال. فولاد در آزادی، 3 بار از استقلال جلو افتاد، 2 بار بازی مساوی شد ولی تیم قلعه‌نویی، جوابی برای گل دقیقه پایانی مهرداد جماعتی روی اشتباه مرگبار میلاد میداودی در دفع توپ نداشت؛ هر 5 گل در نیمه دوم زده شدند.

لیگ پانزدهم/ 3 اردیبهشت 1395

احیای استقلال چند روز بعد از شکست تلخ 4 بر 2 در دربی. تیم مظلومی خیلی زود و در همان نیمه اول، نسخه مهمانش را چید. آبی‌ها با ضربات امید ابراهیمی، بهنام برزای و جابر انصاری (که هیچ شباهتی به خسرو حیدری نداشت) گل زدند و برنده شدند

لیگ نوزدهم/ 7 شهریور 1398

همه چیز برای ثبت اولین برد استقلالِ استراماچونی آماده بود. آنها با گل فرشید اسماعیلی جلو بودند ولی تیمِ نکونام در دقیقه 6+90 به بازی برگشت و گل مساوی را در آزادی زد. استقلال مدل ایتالیایی در هفته دوم فقط یک امتیاز داشت و بازهم باید برای برد، صبر می‌کرد.

لیگ بیستم/ 16 اسفند 1399

استقلالِ مجیدی در خانه با یک گل برنده شد. همه‌کاره این برد، کسی نبود جز ارسلان مطهری. او دقیقه 70 از روی نیمکت بلند شد و به جای شیخ دیاباته به زمین رفت. دقیقه 84 با خطای پنالتی متوقف شد، خودش پشت توپ ایستاد و تک گل بازی را زد.

5390