گزارش ویژه/ یازده نکته از نساجی - پرسپولیس در قائمشهر؛ اوستون اوروگل!

گزارش ویژه/ یازده نکته از نساجی - پرسپولیس در قائمشهر؛ اوستون اوروگل!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: بردن نساجی متحول شده در قائمشهر آن‌هم با ده نفر کار بزرگی بود که پرسپولیس موفق به انجام آن شد، معمولا انگیزه قهرمانی به انگیزه ماندن در لیگ برتر، چربش دارد.

دو: پرسپولیس با همان ترکیب همیشگی شروع کرد، فقط امیری جانشین عالیشاه محروم شد و دانیال هم به سر جایش برگشت. بزرگترین نقطه قوت پرسپولیس در این سالها ثبات نفرات بوده است، چیزی که استقلال هم امسال رعایت کرد و خیلی تغییری به ترکیبش نداد تا مدعی قهرمانی بماند.

سه: لوآن‌پولی مهمترین خرید نساجی تا اینجای فصل بوده، گلری که عملکرد خوبش باعث برگشت نساجی به لیگ شد. او اگرچه روی گل اول اورونوف عملکرد مناسبی نداشت اما در طول بازی کیفیتش را نشان داد.

چهار: در کورس شانه‌به‌شانه استقلال و پرسپولیس، تیمی که اول بازی می‌کند آرامش بیشتری دارد. برد پرسپولیس در وطنی فشار روحی روانی زیادی به استقلال وارد کرد و این فشار تا دقیقه ۹۶ هم ادامه داشت. پرسپولیس این هفته هم مقابل هوادار از استقلال مقابل فولاد، زودتر بازی می‌کند تا برسیم به سه هفته پایانی و بازیهای همزمان.

پنج: پست سروش رفیعی که از بهار سال قبل در آن بازی می‌کند پستی است که در آن درگیری زیاد است، سروش به عنوان یکی از دو بازیکن پست شش مجبور است برخلاف نوع فوتبالش زیاد درگیر شود، دعوا کند و تکل بزند، چیزی که برخلاف فلسفه فوتبالش است و نتیجه اش شد اخراج از زمین!

شش: اوستون اورونوف بدون تردید بهترین خارجی تاریخ پرسپولیس در بعد از انقلاب است، او هر هفته تفاوت کیفیتش را با بقیه ثابت می‌کند و نشان می‌دهد. اورونوف که در لیگ قهرمانان سه گل به نساجی زده بود دیروز هم با دو گل ستاره میدان بود تا نشان دهد راه دروازه نساجی را به خوبی بلد است. حالا اینکه چطور اورونوف که قرار بود استقلالی شود، سر از پرسپولیس درآورد را هم می دانید.

هفت: نمایش پرسپولیس در نیمه اول خیلی بهتر از نیمه دوم بود. حرکات ترکیبی در جناحین کاملا خط دفاعی نساجی را فلج کرده بود که اگر درخشش دروازه بان نساجی نبود نسخه این تیم در همان نیمه اول پیچیده می‌شد و کار انقدر برای پرسپولیس سخت نمی‌شد.

هشت: از بازیکنان باتجربه پرسپولیس انتظار می‌رفت با مسئولیت بیشتری بازی کنند، این رها کردن بازی در دقایق ابتدایی نیمه دوم داشت کار را برای اوسمار سخت می‌کرد. در سالهایی که سیدجلال در این تیم بود او مدام با فریادهایش وظایف بازیکنان را به آنها یادآوری می‌کرد.

نه: نساجی خوب بسته نشده، آنها چوب یارگیری ضعیف ابتدای فصل را می‌خورند. ساکت الهامی در تمام مدتی که به این تیم برگشته بیشتر از نظر روحی روی این تیم کار کرده است. جنس مربیگری ساکت به نساجی می‌خورد. 

ده: پرسپولیس بعد از مدتها در لیگ برتر گل خورد، از هفته نوزدهم مقابل فولاد دروازه رفیعی و بیرانوند باز نشده بود که امیرمحمدهوشمند این قفل را با یک شوت خشک باز کرد. شوتی که فقط نگاه بیرانوند را به همراه داشت.

یازده: با نتایج دیشب آب از آب تکان نخورد. استقلال و پرسپولیس برای دومین هفته متوالی مثل هم نتیجه گرفتند تا به انتظار هفته های پایانی بنشینند، حریف هفته آینده پرسپولیس میهمان، هوادار احیا شده با شجاعی است که بعد از عید تا دیروز باخت نداده. پرسپولیس چاره‌ای جز بردن هوادار ندارد چون استقلال هم بازی راحتی مقابل فولاد در ورزشگاه آزادی دارد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

7474