هم‌تیمی‌های دیروز، رقبای سرسخت امروز/ ملی‌پوشان جام جهانی 2006، چشم در چشم هم در قامت سرمربی

هم‌تیمی‌های دیروز، رقبای سرسخت امروز/ ملی‌پوشان جام جهانی 2006، چشم در چشم هم در قامت سرمربی

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکنان سابق تیم ملی ایران امروز به عنوان سرمربیان دو تیم لیگ برتری مقابل هم صف‌آرایی کردند.

به گزارش فوتبالی، مصاف امروز امروز پیکان و هوادار یک نکته بسیار جالب داشت و آن‌هم رویارویی رضا عنایتی و مسعود شجاعی بود. این بازی که از ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه دستگردی آغاز شد، برخلاف خیلی از بازی‌های لیگ ایران به یک مصاف هیجان‌انگیز و پرگل تبدیل شد و در نهایت با تساوی 2-2 به پایان رسید.

شجاعی و عنایتی در حالی امروز به عنوان رقبای مستقیم روی نیمکت تیم‌هایشان نشستند و سعی داشتند با استراتژی مورد نظر خود مُچ حریف را بخوابانند که روزگاری بازیکنان تیم ملی ایران بودند و در کارنامه آن‌ها سابقه هم‌تیمی بودن دیده می‌شود.

یکی از دوران به یادماندنی که هر دو آن‌ها به عنوان بازیکن در لیست تیم ملی حضور داشتند، به جام جهانی 2006 برمی‌گردد. تورنمنتی که به میزبانی آلمان برگزار شد و ایران با سه کشور مکزیک، پرتغال و آنگولا همگروه شده بود. در آن زمان، سرمربیگری ایران را برانکو ایوانکوویچ برعهده داشت و در لیست 23 نفره او برای اعزام به جام جهانی، نام رضا عنایتی و مسعود شجاعی هم دیده می‌شد. ایران آن سال نتوانست نتایج خوبی کسب کند و با کسب یک تساوی و دو شکست، به عنوان تیم آخر گروه D به کار خود پایان داد.

مسعود شجاعی نسبت به رضا عنایتی، تعداد بازی‌های ملی بیشتری در کارنامه دارد و حدودا سه برابر عنایتی برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است. از سوی دیگر، عنایتی در عرصه مربیگری سابقه بیشتری دارد و در مقایسه با شجاعی، مدت زمان بیشتری را به هدایت تیم‌های گوناگون مشغول بوده است که این سبب می‌شود تجربه بیشتری در زمینه مربیگری داشته باشد.

علیرغم همه این تفاوت‌ها، هر دو این افراد در دوران بازیگری جزو ارزنده‌ترین بازیکنان فوتبال ایران بودند که سابقه حضور در باشگاه‌های متعدد ایرانی و خارجی را در کارنامه دارند.

تقابل ملی‌پوشان سابق به عنوان سرمربی، در نوع خود موضوع جالبی بود و فوتبالی‌ها مشتاق‌ بودند ببینند نتیجه دربی کوچک تهران چه خواهد شد که در نهایت جدال این دو سرمربی جوان با تساوی به پایان رسید.

7474