رفت‌وبرگشت قدوس به لیگ جزیره؛‌ تیم ملی با «سامان» سر و سامان می‌گیرد

رفت‌وبرگشت قدوس به لیگ جزیره؛‌ تیم ملی با «سامان» سر و سامان می‌گیرد

پایگاه خبری فوتبالی - عملکرد ستاره تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باعث شده است تا سرمربی یوزها، حساب ویژه ای روی او باز کند.
به گزارش فوتبالی، در پایان فصل ۲۳-۲۰۲۲ تیم برنتفورد درحالی با کسب ۵۹ امتیاز در رده نهم جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفت که قرارداد سامان قدوس با این تیم انگلیسی و در نتیجه همکاری این هافبک ایرانی با برنتفورد به پایان رسید.

رفت و برگشت سامان به لیگ جزیره

در شرایطی که زمان زیادی از زمان ازدواج قدوس نگذشته بود، توماس فرانک، سرمربی باشگاه برنتفورد خواستار حضور مجدد این بازیکن در این تیم شد. بدین تریبت او به عنوان آخرین بازیکن به جمع زنبورها اضافه شد. این در شرایطی بود که این بازیکن در آستانه حضور در مالموی سوئد قرار داشت اما به لیگ برتر انگلیس بازگشت.

قدوس فصل گذشته در ۱۵ بازی آن‌هم به عنوان یار تعویضی به میدان رفت و هیچ نقشی در هیچ یک از گل‌های فصل گذشته برنتفورد نداشت. قدوس آخرین بار در هشتم آبان سال ۱۴۰۰ در هفته دهم رقابت‌های لیگ جزیره موفق شده بود در بازی با برنلی با یک ضربه آکروباتیک و تماشایی دروازه این تیم را باز کند تا این تنها گل این بازیکن ایرانی در ۳۴ بازی که با لباس زنبورها به میدان نرفته بود، باشد.

او در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بعد از ۷۲۳ روز این بار باز هم مقابل برنلی با یک ضربه تماشایی دیگر موفق شد دروازه این تیم را باز کند. این گل جایزه بهترین گل ماه اکتبر لیگ برتر انگلیس را برای قدوس به ارمغان آورد.

قدوس در این فصل که در ۱۸ بازی برای برنتفورد به میدان رفته، عملکرد قابل قبولی داشته و سرمربی زنبورها بیشتر از او در سمت چپ خط دفاعی این تیم استفاده کرده است. هرچند با جذب سرخیو رگیلون، مدافع تیم ملی اسپانیا، قدوس دیگر آن جایگاه خود را بعد از جام ملت‌های آسیا از دست داده است و هم‌اکنون در دقایق پایانی بازی‌های برنتفورد بیشتر به عنوان یار تعویضی فرصت بازی در لباس این تیم انگلیسی را به دست می‌آورد.

در تیم ملی اما شرایط برای قدوس کاملا متفاوت است. او یکی از مهره‌های کلیدی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر بود. این بازیکن طراح حملات تیم ملی در هجدهمین دوره جام ملت‌ها در قاره کهن بود و در این مسابقات عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت به طوری که یوزها در عمده لحظاتی که این بازیکن را در اختیار نداشتند با چالش‌های جدی روبه‌رو شدند.

با مرور اتفاقات بازی تیم ملی ایران با ازبکستان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند، بهتر می‌توانیم به نقش کلیدی قدوس در ترکیب یوزها پی ببریم. شاگردان امیر قلعه‌نویی در پایان نیمه نخست درحالی با نتیجه ۲ بر صفر از میزبان خود پیش بودند که قدوس در دقایق پایانی این نیمه به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به علی کریمی داد. قدوس درحالی زمین بازی را ترک کرد که گل دوم تیم ملی روی پاس گل او به مهدی طارمی به ثمر رسید. با خروج اجباری این بازیکن یوزها عملا میانه میدان را از دست دادند و بازی با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید.

با توجه به عملکرد قدوس در جمع شاگردان قلعه‌نویی و حضور یک هافبک طراح بعد از سال‌ها در تیم ملی ایران، به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۳ که تیم ملی تقویم شلوغی را در پیش دارد، قلعه‌نویی حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده و امیدوار است تا او همچنان بتواند به عملکرد خوب خود ادامه دهد.

9989