گذشت 70 سال از روزی که اولین آجر نیوکمپ گذاشته شد

گذشت 70 سال از روزی که اولین آجر نیوکمپ گذاشته شد

پایگاه خبری فوتبالی - ورزشگاه خانگی باشگاه بارسلونا یا همان ورزشگاه نیوکمپ سابقه زیادی دارد و از جمله ورزشگاه هایی است که در اروپا بیشترین ظرفیت را برای تماشاگران دارد.

به گزارش فوتبالی ، هفتاد سال پیش در چنین روزی بود که اولین آجر ورزشگاه نیوکمپ گذاشته شد و کار ساخت این ورزشگاه در ایالت کاتالونیای اسپانیا استارت خورد. ساختن این ورزشگاه سه سال به طول انجامید و در نهایت در سال 1957 میلادی این ورزشگاه افتتاح شد و از آن زمان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

البته باشگاه بارسلونا در حال بازسازی ورزشگاه نیوکمپ است و به همین دلیل این ورزشگاه فعلا و به طور موقت تعطیل شده است و بازی های خانگی بارسلونا در ورزشگاه مونتجوئیک برگزار می شود. لاپورتا یکی از برنامه هایش بازسازی ورزشگاه نیوکمپ بوده است و می خواهد الگویی شبیه به بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را در ورزشگاه نیوکمپ پیاده سازی کند.

در مراسم شروع به ساخت ورزشگاه نیوکمپ، به طور نمادین یک سنگ را با ابرازآلات آن زمان یعنی هفتاد سال پیش بر روی زمین قرار دادند و به نوعی این آجر، اولین آجر و اولین خشت ورزشگاه نیوکمپ بوده است و کار ساخت این ورزشگاه در سال 1954 میلادی در چنین روزی شروع شده است.

1471