هر روز، بدتر از دیروز برای چلسی

هر روز، بدتر از دیروز برای چلسی

پایگاه خبری فوتبالی - گزارش ها حاکی از آن است که چلسی به دلیل هزینه‌های مفصل خود با خطر کسر امتیاز «شدیدتر» نسبت به اورتون و ناتینگهام فارست مواجه است.

به گزارش فوتبالی، از زمانی که تاد بولی در می 2022 مالکیت آبی پوشان لندنی را بر عهده گرفت، آبی ها بیش از 1 میلیارد پوند در بازار نقل و انتقالات سرمایه گذاری کردند. تیم‌های لیگ برتر فقط مجازند در یک دوره سه ساله تا 105 میلیون پوند ضرر داشته باشند و در حال حاضر چلسی در معرض خطر جدی جریمه‌هایی مانند اورتون و ناتینگهام فارست قرار دارد که در فصل 24-2023 به ترتیب 6 و 4 امتیاز از آنها کسر شد.

استفان بورسون، کارشناس امور مالی فوتبال، درباره وضعیت فعلی چلسی به تاک اسپورت گفت: «فرضی در مورد میسون مونت وجود داشت، چرا که فروش او در فصل جاری در وبسایت منچستریونایتد در تاریخ 1 ژوئیه اعلام شد. بنابراین 55 میلیون پوند سود در این فصل اتفاق افتاد. اکنون مشخص شده که میسون مونت در فصل 23-2022 معامله شده و به این ترتیب آنها قوانین FFP را نقض کردند. ما همچنین از حساب های BlueCo متوجه شدیم که آنها در حال حاضر، از رویدادهای پس از ترازنامه، چیزی در حدود 48 میلیون پوند سود برای این سال به دست آوردند. اما مطمئناً، امسال از منظر عملیاتی، حتی بدتر از سال گذشته خواهد بود، زیرا آنها هیچ عنوانی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا ندارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، و با توجه به اینکه باشگاه چلسی برای پیروی از قوانین سود و پایداری (PSR) تلاش می‌کنند، بورسون در پاسخ به این سوال که آیا آبی‌پوشان لندنی می‌توانند با مجازات‌های سخت‌تری نسبت به مجازات‌هایی که قبلاً اعمال شده‌، روبرو شوند یا خیر، پاسخ داد: « خب بله، شاید هم شدیدتر. فکر می‌کنم میزان باخت‌هایی که آنها در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند، به نظر من بسیار بیشتر از اورتون و ناتینگهام فارست است."

1369