پایانی که برای فرهاد شیرین نبود/ سیاه و سفید مجیدی در امارات

پایانی که برای فرهاد شیرین نبود/ سیاه و سفید مجیدی در امارات

پایگاه خبری فوتبالی- با اعلام رسمی باشگاه اتحاد کلبا راه فرهاد مجیدی از این تیم جدا شد. 

به گزارش فوتبالی، شاید کمتر کسی به این فکر می‌کرد که فرهاد مجیدی پیش از این که فصل فوتبالی امارات به پایان برسد از اتحاد کلبا جدا شود اما در این فصل به قدری کار برای ستاره سال‌های نه چندان دور باشگاه استقلال گره خورد که سرانجام بعد از شکست 2 بر یک اتحاد کلبا در بازی دو روز قبل خود با البطائح و البته ثبت هشتمین باخت این فصل مدیران این تیم تصمیم گرفتند تا با توافقی دوطرفه با فرهاد مجیدی قطع همکاری کنند. در این گزارش در هفت پاراگراف به خاطر علاقه ویژه فرهاد مجیدی به عدد هفت و شماره او در دوران بازیگری اش، می‌خواهیم گریزی به سیاه و سفیدهای این سرمربی 47 ساله در فوتبال امارات بزنیم. 

یک: بعد از قهرمانی بدون شکست و کسب اولین جام طلایی لیگ برتر و همچنین پس از پایان بخشیدن به 9 سال حسرت استقلال در نرسیدن به قهرمانی، فرهاد مجیدی بازهم سناریوی دوران بازیگری اش را تکرار کرد و در تصمیمی تعجب برانگیز با وجود داشتن قراردادی 3 ساله از جمع آبی‌های تهرانی جدا شد تا راهی یک تیم متوسط در فوتبال امارات شود؛ انتخابی که شاید جاه طلبانه به نظر می‌رسید و همین الان هم خیلی‌ها مجیدی را به خاطر این انتخاب ملامت می‌کنند. شاید اگر مجیدی می‌ماند پرسپولیس نمی توانست فصل گذشته هر سه جام‌ فوتبال ایران را درو کند. 

دو: فوتبال امارات محلی برای کسب تجربه بود؛ اگر فلش بک بزنیم و به بیانیه‌ای که فرهاد مجیدی بعد از جدایی‌اش از جمع استقلالی ها صادر کرد نگاه کنیم او مدعی بود که برای کسب تجربه بیشتر از استقلال جدا شده و به تیم اماراتی پیوسته است. ادعایی که حداقل از نظر منطقی درست است. سطح لیگ امارات کاملا یکی دو سطح بالاتر از فوتبال ملی این کشور است و بازیکنان و سرمربیان بزرگی از سرتاسر جهان به ادنوک لیگ در حال رفت و آمد هستند و همین می‌توانست به سرمربی جوانی چون فرهاد مجیدی تجربه‌های ارزنده‌ای بدهد. 

سه: انتظاراتی اما بالا رفت؛ به هرحال باید قبول کنیم فرهاد مجیدی در امارات به عنوان بازیکن روزهای خوشی را سپری کرده بود و اعتبار زیادی را در این کشور برای خودش دست و پا کرده بود؛ مضاف براینکه او تحت شرایطی به فوتبال امارات بازگشت که استقلال را بدون شکست به جام طلایی رسانده بود. نتایج فصل گذشته اتحاد کلبا در کنار عملکرد ایده‌آل او در استقلال سبب شده بود که انتظارات از او در این فصل به شدت بالا برود و همین اهرم فشاری برای مجیدی 47 ساله شده بود.

چهار: شاید اتحاد کلبا در نقل و انتقالات تابستانی خوب عمل کرد و حتی توانست مهدی قایدی را جذب کند اما یک آنالیزور تاثیرگذار را از دست داد. صالح مصطفوی که در استقلال هم خیلی به فرهاد مجیدی نزدیک بود و البته در نتایج درخشان فصل گذشته زرد و مشکی‌ها نقش غیرقابل انکاری داشت در ابتدای فصل برای همیشه به کانادا مهاجرت کرد تا کار تیم اماراتی و فرهاد مجیدی کمی سخت شود.

پنج: مهمترین ایرادی که می‌توان به فرهاد مجیدی در دومین فصل حضورش به عنوان سرمربی در تیم اتحاد کلبا گرفت این است که او در هر مسابقه و در بیشتر بازی‌ها دست به ترکیب خودش می‌زد و به جز معدود بازیکنانی اکثر نفرات به صورت گردشی در هر مسابقه جا به جا می‌شدند که همین می‌تواند جای سوال باشد که چرا او به یک ترکیب اصلی در این تیم نرسید. البته که نمی‌توان در این فصل بدشانسی‌های پیاپی اتحاد کلبا را کتمان کرد.

شش: اتحاد کلبا در این فصل رویکردی کاملا متفاوت نسبت به فصل قبل داشت؛ فرهاد مجیدی که می‌دانست با حضور غول‌های فوتبال امارات شانسی برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول ندارد سعی کرد با بضاعتی که دارد با استفاده از یک سیستم هجومی تمام تمرکزش را بر روی جام حذفی و لیگ کاپ امارات بگذارد و تاحد زیادی هم در این راه موفق بود؛ در لیگ کاپ تا نیمه‌نهایی پیش‌روی کرد و در جام حذفی توانست به جمع 8 تیم برتر مسابقات راه پیدا کند. هرچند نمی‌توانیم بگوییم که فرهاد در این فصل از رقابت‌های ادنوک لیگ خوب نتیجه گرفت اما می‌توان حدس زد نقشه او در این فصل چنین چیزی بوده است. 

هفت: مجیدی به ایران بازنمی‌گردد؛ بعد از اعلام خبر رسمی جدایی فرهاد مجیدی از اتحاد کلبا حواشی زیادی مبنی بر حضور او در فوتبال ایران مطرح شد که به نظر می‌آید چنین صحبت‌هایی صحت نداشته باشد و طبق گمانه‌زنی‌ها فرهاد مجیدی فعلا قصد بازگشت به ایران را ندارد و همچنان می‌خواهد در فوتبال امارات بماند. 

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی 

 

9098