گزارش جالب سایت فیفا از جام جهانی فوتبال ساحلی؛ دو ایرانی در میان رکوردداران!

گزارش جالب سایت فیفا از جام جهانی فوتبال ساحلی؛ دو ایرانی در میان رکوردداران!

پایگاه خبری فوتبالی – چند روز پس از پایان جام جهانی فوتبال ساحلی یک گزارش جالب درباره این تورنمنت منتشر شده است.

به گزارش فوتبالی، سایت فیفا یک گزارش آماری خواندنی از جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 امارات منتشر کرده است که ایران هم در آن سهم زیادی دارد. در این گزارش به اعداد جالب و رکوردهای شگفت انگیز پرداخته شده است.

359

359 بازی طول کشید تا سرانجام یک مسابقه جام جهانی فوتبال ساحلی بدون گل به پایان رسید. بازی تیم‌های ایتالیا و امارات در روز سوم مرحله گروهی در گروه A با تساوی بدون گل تمام شد و به ضربات پنالتی رفت. در ضربات پنالتی امارات برنده شد.

158

جوزپ جونیور از ایتالیا به طور شگفت انگیزی 158 دقیقه و دو ثانیه بازی کرد. با اختلاف زیاد بیشتر از هر بازیکن دیگری! باورنکردنی است؛ او در ماه ژوئیه تحت عمل جراحی ACL قرار گرفت و انتظار می‌رفت مسابقات را از دست بدهد، فوق العاده است. پس از جوزپ، هم تیمی‌اش لوکا برتکا (140 دقیقه و 51 ثانیه) و مدافع بلاروس، میکیتا چایکوسکی (129 دقیقه و 49 ثانیه) قرار گرفتند.

138

مارکو اکتاویو مسن‌ترین مربی‌ شد که یک رقابت فیفا را فتح می‌کند. سرمربی 68 ساله برزیل و همتای پرتغالی‌اش ماریو نارسیسو 70 ساله، مسن‌ترین مربیانی بودند که در یک تورنمنت در تاریخ فیفا (131 سال) مقابل هم قرار گرفتند. مجموع سن هیچ کدام از مربیان دو تیم در یک بازی در تاریخ فیفا به این اندازه یعنی 138 سال نبود.

17

دونا اسپانیایی و مسلم مسیگر از ایران رکورد جدیدی برای بازی در جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا با بیشترین فاصله زمانی ثبت کردند: 17 سال. قبل از این دو نفر، بلچیور اسطوره پرتغال با 16 سال رکورد را در اختیار داشت.

12

ایهار برشتسل پس از ماجر (4 بار)، گابریله گوری (دو بار)، آندره، بنجامین، گلن هادل و دژان استانکوویچ، هفتمین بازیکنی شد که در یک دوره مسابقات 12 گل به ثمر رساند.

11

دروازه‌‌بان‌ها 11 گل زدند که یک رکورد برای جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا است. سه نفر از آنها ایران آمدند. یک شاهکار بی سابقه دیگر که در نهایت حمید بهزادپور و سید میرجلیلی در امارات 2024 دبی پنج گل زدند. گل‌های دیگر را میخائیل آوگوستوف، آستین کولیر، دونا، اوسینو فایه، یوسوکه کاوای و کریس توث به ثمر رساندند.

8

هشتمین تلاش‌ امارات متحده عربی برای صعود از مرحله گروهی این رقابت‌ها بالاخره جواب داد! ایالات متحده اکنون دارای یک رکورد ناخوشایند و نخواستنی است. 7 بار حضور در جام جهانی و صفر صعود به مرحه حذفی.

6

موحد محمدپور در این مسابقات 6 پاس گل بی‌نظیر (در هر 19 دقیقه یکی) به هم تیمی‌هایش داد. پس از او، هم تیمی‌اش در ایران، حمید بهزادپور (5)، یوسوکه کاوای از ژاپن (4)، فیلیپه از برزیل (4)، زوج پرتغالی لئو مارتینز و پدرو مانو (4) و بوبو و مائوریسینیو از برزیل (4) قرار گرفتند.

6

برزیل اولین تیم فوتبال ساحلی، فوتبال یا فوتسال شد که شش عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. سلسائو اکنون نیمی از 12 جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا را فتح کرده است.

5

لئو مارتینز از پرتغال به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در دو بازی متوالی پنج گل به ثمر رساند. بازی سوم مرحله گروهی سال 2021 با اروگوئه و بازی اول مرحله گروهی 2024 با مکزیک. 

3

ایران و تاهیتی سومین و چهارمین تیم‌هایی شدند که سه گل عقب افتادگی را جبران کردند و در یک بازی جام جهانی فوتبال ساحلی پیروز شدند. هر دو این کار را مقابل اسپانیا انجام دادند. تیم ملی ایران 3 بر صفر و 5 بر دو از اسپانیا عقب افتاد اما در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد. خدایان جنگجو (لقب تیم ملی تاهیتی) پس از این که اسپانیایی‌ها به برتری 3 بر صفر رسیدند، 5 بر 3 پیروز شدند! ساحل عاج در سال 2009 پس از عقب افتادن از السالوادور با نتیجه 5-1 در نهایت 7 بر 5 پیروز شد. در حالی که پرتغال پس از 3 بر صفر عقب افتادن در همان مسابقات، با همان نتیجه پیروز شد.

رودریگو پس از آنتونی مندی برای فرانسه (2005)، آندره برای برزیل (2011)، دیمیتری شیشین برای روسیه (2011) و جوردن برای پرتغال (2019) پنجمین بازیکنی شد که سه بار در فینال گلزنی می‌کند.

1359