گوندوغان زیر تیغ تیز انتقادات رسانه‌های اسپانیایی

گوندوغان زیر تیغ تیز انتقادات رسانه‌های اسپانیایی

پایگاه خبری فوتبالی- ایلکای گوندوغان، یکی از خریدهای مهم بارسلونا در تابستان امسال بود؛ بازیکنی که به عنوان کاپیتان منچسترسیتی به جمع آبی و اناری‌ها پیوست و حالا تحت فشار انتقادات از سوی روزنامه‌های اسپانیایی قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، یکی از مشکلاتی که بازیکنان غیربومی بارسلونا در این سال‌ها داشتند، عدم حمایت از سوی خبرگزاری‌های اسپانیایی است. هواداران بلوگرانا، این موضوع را یکی از اصلی‌ترین عوامل موفق نبودن تیمشان در سال‌های اخیر می‌دانند؛ آن‌ها اعتقاد دارند رسانه‌های محلی، به بازیکنان باکیفیت خارجی توجهی ندارند و حتی گاهی اوقات انتقاداتی به این ستاره‌ها می‌کنند که منصفانه به نظر نمی‌رسد.

فرنکی دی‌یونگ، آنتوان گریزمان و رابرت لواندوفسکی نمونه‌هایی در سال‌های اخیر هستند که در مقاطعی فشار رسانه‌های اسپانیایی را تحمل کردند و حتی عملکردشان تحت تاثیر انتقادات قرار گرفت.

حالا ایلکای گوندوغان، ستاره آلمانی خط هافبک بارسلونا در چنین شرایطی قرار گرفته است. جوردی مارتی، خبرنگار رسانه اسپانیایی سر، پس از پیروزی بارسا مقابل اوساسونا، در انتقاد از عملکرد گوندوغان به طعنه گفت: «او مصدوم نمی‌شود، چون اصلا در زمین نمی‌دود.»

پیش از این نیز چند خبرنگار اسپانیایی، به گوندوغان حمله کرده بودند. این در حالی است که گوندوغان در این فصل خلاق‌ترین بازیکن بارسلونا بوده است. او با خلق 60 موقعیت برای هم‌تیمی‌هایش، بعد از ایسکو، بهترین آمار را در پنج لیگ معتبر اروپایی دارد.

همچنین ایلکای گوندوغان در دیدار مقابل اوساسونا، به اولین بازیکن بعد از اودگارد درسال 2019 تبدیل شد که 10 پاس کلیدی را در یک مسابقه لالیگا ثبت کرد.

1428