خطر کسر امتیاز در خطر کمین تیم های لیگ برتر انگلیس

خطر کسر امتیاز در خطر کمین تیم های لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- خطر کسر امتیاز در کمین تیم های لیگ برتر فوتبال انگلیس قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، با اعلام رسمی سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس، در حال حاضر باشگاه‌های اورتون و ناتینگهام فارست به نقض قوانین سودآوری و فیرپلی مالی لیگ برتر فوتبال انگلستان متهم شده‌اند و بر این اساس دو تیم چهارده روز برای دفاع فرصت خواهند داشت و در صورت تایید این اتهام، خطر کسر امتیاز پیش روی دو تیم قرار دارد.

باشگاه‌های لیگ برتری مجاز هستند در تراز مالی خود طی یک دوره سه ساله نهایتا ۱۰۵ ملیون پوند، به ازای هر فصل ۳۵ میلیون پوند، از هزینه کنند و نقض این موضوع طبق قوانین لیگ برتر انگلیس با مواردی چون کسر امتیاز روبرو می‌شود.

ریچارد مسترز مدیر لیگ برتر فوتبال انگلیس در این باره گفت: "اکنون تاریخی برای بررسی پرونده ۱۱۵ مورد جرم باشگاه منچسترسیتی تعیین شده اما من نمی توانم تاریخ آن را به رسانه‌ها بگویم. پرونده منچسترسیتی با پرونده جرایم اورتون و ناتینگهام متفاوت است و طبیعتاً رویه‌ آن متفاوت خواهد بود."

لیگ برتر به اطلاع اورتون و ناتینگهام فارست رسانده که آنها فیرپلی مالی لیگ برتر یعنی همان قانون پایداری چرخه ۳ ساله تا ۲۰۲۳ را نقض کرده‌اند و این احتمال که از آنها کسر امتیاز شود که در این صورت از اورتون برای دومین بار امتیاز کسر خواهد شد. در این بین باشگاه های اورتون و ناتینگهام فارست آماده ارائه دفاعیات خود می شوند.

۱۰۰۹