مشخص شدن دلیل علاقه ستاره لیگ انگلیس به پای مرغ!

مشخص شدن دلیل علاقه ستاره لیگ انگلیس به پای مرغ!

پایگاه خبری فوتبالی - آندرس تونسند وینگر باشگاه لوتون مدعی شد که هر شب برای شام، پای مرغ می خورد که با این گفته ها هواداران را شگفت زده کرد اما علم در مورد این عادت غذایی عجیب چه می گوید؟

به گزارش فوتبالی، تونسند در گفتگو با اپیزود اخیر پادکست "بن فاستر" اعلام کرد که پروتئینی که از خوردن استخوان ها به دست می اورد، به بهبود عملکردش درون زمین کمک کرده است. این بازیکن 32 ساله گفت:" هر شب برای شام، پای مرغ می خورم.در واقع پای مرغ را بخارپز می کنم. قسم می خورم که آن را می خورم چرا که در آن پروتئین کلاژن وجود دارد.  مزایای زیادی در خوردن آن وجود دارد که به بهبود بدن و آمادگی بیشتر کمک می کند. در طول روز می توانید از طریق پای مرغ یا چیزهایی شبیه آن، پروتیین بدنتان را تامین کنید."

کلاژن، پروتئینی است که در چندین بافت همبند بدن یافت می شود و بین 25 تا 35 درصد کل پروتیین بدن را شامل می شود. پوست حیوانات مملو از کلاژن هستند. اما چرا پای مرغ برای ورزشکاران ممکن است مفید باشد؟ 

دکتر گاس پل سومنرز که متخصص محصولات مربوط به کلاژن است می گوید:" وقتی که بازیکنان جوان تر مصدوم می شوند، به طور کلی سریع تر از مصدومیت ریکاوری می کنند. وقتی سن بازیکنان بالاتر می رود، ریکاوری انها کنتدتر می شود.  آندرس تونسند نیز به سراغ پای مرغ رفته که اغلب آن را کلاژن تشکیل می دهد. میزان کمی از استخوان در ان جا وجود دارد و بقیه آن مملو از پوست است. از سن 25 سالگی به بعد، بدن در زمینه تولید کلاژن کندتر می شود و به همین خاطر برای ورزشکاران مهم است که بعد از 25 سالگی به روش های مختلف این ماده را به بدن خود اضافه کنند."

4125