مظنون حمله تروریستی بازی بلژیک و سوئد به دست پلیس کشته شد

مظنون حمله تروریستی بازی بلژیک و سوئد به دست پلیس کشته شد

پایگاه خبری فوتبالی- شخص مظنون به حمله تروریستی در بازی سوئد و بلژیک پیش از دستگیری به دست پلیس کشته شد.

به گزارش فوتبالی ، دوشنبه شب و در جریان بازی دو تیم سوئد و بلژیک در شهر بروکسل در چارچوب مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴، حمله تروریستی از جانب یک شخص منجر به کشته شدن دو هوادار تیم ملی سوئد شد. این سانحه منجر به نیمه کاره ماندن بازی دو تیم شد.

رسانه‌های بلژیک شب گذشته مدعی شدند مظنون اصلی این حادثه که یک شهروند تونسی به‌‌ نام سلیم سوما بوده و خود را به عنوان عضو گروه تروریستی داعش معرفی کرده‌ است. به گزارش نشریه نیویورک تایمز، پلیس بلژیک ساعتی پس از این اتفاق خبر از کشته شدن سلیم سوما مظنون اصلی حادثه تروریستی دوشنبه شب داد. پلیس بلژیک به دنبال دستگیری سوما بوده اما او در اثر جراحات وارده پس از تیراندازی ماموران کشته شد.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی رسانه های بلژیک منتشر شده است این شخص ۴۵ ساله و تبعه تونس بوده و صبح سه شنبه در حالی که در یک کافه تریا در نزدیکی محل جنایت نشسته بود شناسایی شد و با ضربات گلوله پلیس کشور بلژیک از پای درآمد. به گفته دادستان پرونده سوما دو سوئدی قربانی را که سوار یک تاکسی اینترنتی بوده اند تعقیب کرده و هر دو را در داخل تاکسی به قتل رسانده است. فرد سومی نیز با هدف فرار وارد یک ساختمان شد که قاتل به دنبال وی رفته و به سمت وی شلیک کرده است. اینک دادستان پرونده تایید نموده که فرد سوم که مجروح شده نیز سوئدی بوده است.

۱۰۰۹