امیدواری سرمربی غنا به تغییر تابعیت دو بازیکن جوان انگلیس

امیدواری سرمربی غنا به تغییر تابعیت دو بازیکن جوان انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- کریس هیوتن سرمربی تیم ملی غنا امید خود را به تغییر ملیت ادی انکتیا از دست نداده است.

به گزارش فوتبالی ، علیرغم اینکه ستاره آرسنال قرار است برای اولین بازی خود در تیم ملی انگلیس آماده شود غنایی ها همچنان به دنبال راضی کردن این مهاجم برای پذیرفتن ملیت غنایی هستند. این بازیکن در جنوب لندن متولد شد و در رده‌های سنی جوانان برای سه شیرها بازی کرد و رکورد دار گلزنی در رده زیر ۲۱ سال انگلیس است. اما والدین او غنائی هستند، بنابراین او همچنین واجد شرایط بازی برای تیم ملی غنا است. اگر او فردا در بازی دوستانه مقابل استرالیا حضور داشته باشد، باز هم آزاد خواهد بود تا کشورش را در ادامه دوره  فوتبال خود تغییر دهد. 

کریس هیوتن سرمربی ۶۴ ساله غنا در این باره گفت: "بعضی از بازیکنان در مورد آنچه که از فوتبال می خواهند مصمم هستند. برخی چندان مطمئن نیستند و برخی می خواهند ببینند اوضاع چگونه پیش می رود. فکر می‌کنم این مورد سوم در مورد ادی صادق بوده است. ما هرگز نمی گوییم که او هرگز به غنا نخپاهد پیوست اما این موضوع به خواسته خود بازیکن بستگی دارد. درهای تیم ملی غنا همیشه به روی انکتیا باز خواهد بود."

از سوی دیگر هیوتن منتظر است تا ببیند آیا کالوم هادسون اودوی دیگر بازیکن جوان انگلیسی تصمیمی برای تغییر ملیت خود به غنایی خواهد داشت یا امیدوار به دعوت به تیم ملی انگلیس خواهد بود. ستاره ۲۲ ساله ناتینگهام فارست، سه بازی ملی برای تیم ملی انگلیس دارد اما همه آنها در سال ۲۰۱۹ بوده است. قوانین فیفا به بازیکنان این امکان را می دهد که حتی اگر در مسابقات رسمی بازی کرده اند، کشور خود را تغییر دهند البته تا زمانی که در بیش از سه بازی ملی حضور پیدا نکرده باشند و تمامی آنها در شرایط سنی زیر ۲۱ سال بوده باشد. 

۱۰۰۹