گزارش آماری/ روزگار خوش الهلال برابر تیمهای ایرانی؛ وقتی «استقلال» نیست!

گزارش آماری/ روزگار خوش الهلال برابر تیمهای ایرانی؛ وقتی «استقلال» نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- شکست 3 بر صفر نساجی در آزادی برابر الهلال، سنگین‌ترین شکست یک تیم ایرانی برابر نمایندگان عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بود.

به گزارش فوتبالی، پیش از این، باخت 4 بر 2 سپاهان به الاهلی و شکست همین چند وقت قبل پرسپولیس برابر النصر با تفاضل گل 2-، در صدر این جدول قرار داشت ولی حالا نساجی جای دو تیم دیگر را گرفته و با تفاضل گل 3- رکورددار است و این نهمین باخت خانگی تیمهای ایرانی برابر نمایندگان عربستان و البته بدترین‌شان بود.

الهلال روزگار کاملا خوب و خوشی را برابر تیمهای ایرانی در این چند وقت اخیر سپری کرده است. آنها در 7 بازی آخرشان با تیمهای ایرانی، نباخته اند و در هر 7 بازی کلین‌شیت کرده و فقط در یکی موفق به ترک زمین با امتیاز کامل نشده‌اند؛ برد 3 صفر برابر نساجی، برد یک صفر برابر فولاد، شکست دادن پرسپولیس با نتیجه 3 صفر، بردن استقلال با 2 گل، تساوی بدون گل با شهرخودرو، برد 2 صفر برابر شهرخودرو (در آن فصل به دلیل همه‌گیری کرونا بین بازیکنان الهلال، این تیم از ادامه مسابقات لیگ قهرمانان بعد از انجام 5 بازی مرحله گروهی منصرف و به همین دلیل نتایجش برابر نماینده ایران یعنی شهرخودرو از جدول بازیها حذف شد) و برد با تک گل جووینکو برابر استقلال. با حذف نتایج الهلال برابر شهرخودرو، آمار آنها به 5 برد در 5 بازی آخر با ثبت 5 کلین‌شیت برابر ایرانی‌ها می‌رسد.

روزگار خوش الهلال برابر تیمهای ایرانی احتمالا یک دلیل ویژه دارد: نبودن استقلال. هیچ تیم ایرانی به اندازه استقلال موفق به شکست دادن الهلال نشده است. آخرین تیم ایرانی که توانسته الهلال را شکست بدهد هم استقلال بوده که در مرحله گروهی فصل 2019 با گلهای علی کریمی و پژمان منتظری توانست تیم عربستانی را 2 یک ببرد. آن برد، سومین برد پیاپی استقلال برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا هم بود. هیچ تیمی در قاره آسیا موفق به شکست دادن الهلال در 3 بازی پیاپی در تمام تاریخ این باشگاه نشده و این فقط استقلال بوده که چنین رکوردی را ثبت کرده است.

الهلال تا به حال 47 بار با تیمهای ایرانی در آسیا روبرو شده و آمار 20 برد، 15 باخت و 12 مساوی را در کارنامه‌اش ثبت کرده است. گربه‌سیاه ایرانی آنها، ذوب‌آهن است که هر 2 رویارویی‌اش با الهلال را برده است. ذوبی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی فصل 2010، بازی رفت را در خانه با تک گل حدادی‌فر بردند. در بازی برگشت هم گل دقیقه ۵۵ ایگور کاسترو الهلال را در ریاض بازنده کرد.

بیشترین شکست الهلال برابر تیمهای ایرانی، 5 باختی است که آنها برابر استقلال متحمل شده‌اند. پرسپولیس هم 4 بار موفق به شکست دادن الهلال شده است. تفاوت سرخابی‌ها برابر الهلال در این است که استقلال 5 برد در 12 رویارویی دارد و پرسپولیس 4 برد در 15 مصاف.

اصولا استقلال نه‌تنها برابر الهلال که برابر رقبای عربستانی، موفق‌ترین تیم ایرانی است. تیمهای عربستانی با 11 باخت برابر استقلال به هیچ تیم ایرانی بیشتر از این نباخته‌اند و استقلال هم تیمهای هیچ کشوری را به اندازه عربستان شکست نداده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

6363