روایتی دیگر از سفر کاروان تیم ملی ساحلی به سن پترزبورگ

روایتی دیگر از سفر کاروان تیم ملی ساحلی به سن پترزبورگ

پایگاه خبری فوتبالی- ملی پوشان ساحلی حالا امیدوارنه به حضور در رویدادهای آتی می نگرند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ساحلی فتورمان مسابقات 4 جانبه‌ی سن‌پترزبورگ روسیه را به شرح زیر منتشر کرد.

سن‌پترزبورگ بعد از مسکو دومین شهر بزرگ روسیه، کنار رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند دریای بالتیک بنا شده است. به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد شهر، در فصل تابستان عملاً شب وجود ندارد و بین ساعت 11 شب تا 2 صبح هوا کمی تاریک (گرگ و میش) شده که به شب‌های سفید معروف است.

مجموعه‌ی ورزشی نوا آرنا محل میزبان مسابقات فوتبال ساحلی در قسمت شمالی شهر سن‌پترزبورگ که کنار پارک جنگلی و رود روچی مورینسکی بوده و به خوبی برای برگزاری یک رویداد بین المللی با کیفیت تزیین و شکیل شده بود. 

کادرفنی تیم ملی فوتبال ساحلی و در رأس آن علی نادری که با تاکتیک منحصر به فرد و ارتباط نزدیک با بازیکنانش ضمن کسب نتایج در خور شأن برای کشور عزیزمان، شکل و شخصیت متفاوتی به رشته‌ی فوتبال ساحلی ایران داده است. آن گونه که سایر کشورها انجام بازی و کسب نتیجه مقابل تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را افتخار خود می‌دانند. 

بازیکنانی مانند امیرحسین اکبری که فوتبال ساحلی را تمام زندگی خود می‌داند و شب‌ها را تا صبح با رویای به دست آوردن جام جهانی 2024 امارات سر کرده و قلب‌هایشان برای سرافرازی پرچم میهن و کسب افتخار می‌تپد. 

کاپیتان مسلم مسیگر نماد یک ورزشکار با اخلاق و حرفه‌ای است که همواره در کنار دیگر بازیکنان تیمش حاضر است و پا به پای بازیکنان جوان تیم تمرین کرده و در زمین مسابقه تلاش می‌کند با آرامش خاص خود فضایی را فراهم ‌کند که دیگر بازیکنان بتوانند در این رشته‌ی پرسرعت به خوبی تمرکز کرده و تاکتیک‌های کادرفنی را اجرایی کنند.

سیدمهدی میرجلیلی جوان‌ترین بازیکن تیم ملی که درون دروازه با واکنش‌های عالی خود در مسابقات سن‌پترزبورگ به عنوان بهترین دروازه‌بان رویداد انتخاب شد. او همواره نشان داده که می‌تواند در قلب سیستم دفاعی از دروازه‌ی تیم ملی محافظت کرده و در موقعیت‌های حساس نیز برای تیمش گل‌زنی کند. 

یوزهای پا برهنه‌ی ایران در ابتدای دیدار مقابل امارات مصمم بودند که نتیجه‌ی فینال مقدماتی المپیک ساحلی جده‌ی عربستان را جبران کنند و با زدن 10 گل به تیم ملی فوتبال ساحلی امارات نشان دادند که چقدر عزت و سربلندی کشورشان برای آن‌ها اهمیت دارد.

محمدعلی مختاری که در حمله‌های تیم ملی فوتبال ساحلی نقش مهمی را ایفا کرده و با زدن گل‌ها و ضربه‌های قیچی برگردان کلاس آموزشی برای سایر تیم‌های شرکت کننده گذاشت و نشان داد تیم ملی ایران نه تنها در تاکتیک، بلکه در تکنیک فردی جزو بهترین‌های دنیاست.

خوشحالی مهدی شیرمحمدی بعد از زدن گل دوم خود مقابل امارات که او را 5 گله کرد و آقای گل مسابقات شد. وی در دیدار اول ایران مقابل سنگال نیز هت تریک کرد و عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت طوری که تمام ورزشگاه مهدی را با لفظ شیر تشویق می‌کردند. 

سیستم VAR برای فوتبال ساحلی که تنها در کشور روسیه استفاده می‌شود و صحنه‌ی اعلام خطا علیه تیم ملی ایران در دیدار مقابل روسیه که علی رغم بررسی مجدد تیم داوری (از کشور روسیه‌)، متوجه شبیه سازی بازیکن روسیه نشدن و باعث گل اول تیم ملی فوتبال ساحلی روسیه شد. 

ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران بعد انجام سه دیدار و نمایش فوق العاده در بخش تیمی مقام دوم را کسب کرده و دو عنوان از چهار عنوان فردی برتر مسابقات را به افتخارات خود اضافه کردند. قطعاً این پایان کار برای ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران نبوده و نیست، چرا که آن‌ها رویای بزرگ قهرمانی دنیا در جام جهانی را در وجود خود می‌پرورانند و برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کنند. 

1999