یک جام و چندين مدعى/ فاتح جام جهانى زنان كدام كشور است؟(بخش اول)

یک جام و چندين مدعى/ فاتح جام جهانى زنان كدام كشور است؟(بخش اول)

پايگاه خبرى فوتبالى- كمتر از سه روز ديگر به شروع جام جهانى مانده است و از حالا خيلى ها منتظر بازى هاى مهيج در اين جام هستند.

به گزارش فوتبالى، جام جهانى ٢٠٢٣ زنان از ٢٩ تير با ديدار نيوزلند و نروژ آغاز مى شود. نروژى كه خودش يكى از قهرمانان اسبق جام جهانى زنان است اما در چند سال اخير عملكرد مناسبى چه در يورو و چه در جام هاى جهانى نداشته اند و نمى شود روى قهرمانى اين تيم حساب كرد.

اما از حالا مى توان شانس هاى قهرمانى را حدس زد، هرچند كه در فوتبال چيزى قابل پيش بينى نيست اما روى كاغذ مى شود بررسى كرد.

آمريكا

ركوردار قهرمانى جام جهانى كه اسمش هم باعث ترس رقبا مى شود حتى اگر تيمش بالانس نباشد. آمريكايى ها در حال پوست اندازى هستند و دو سال قبل طلاى المپيك را هم از دست دادند اما با وجود ستارگانى همچون مورگان، رپينو، اسميت و نائهر باز هم شانس اول قهرمانى در جام جهانى به حساب مى آيند. احتمالا اين آخرين جام جهانى اى است كه نسل طلايى آمريكا دور هم جمع مى شوند. آنها در دوره قبل با ١٣ گلى كه به تايلند زدند ركورد گل در يك بازى را شكستند و اين دوره هم با ويتنام همگروه شده اند و بايد ديد چند گل به آنها خواهند زد.

انگليس

شايد اگر سوابق انگليس در جام جهانى را در نظر بگيريم، شانسى را براى آنها نتوانيم تصور كنيم. آنها فقط يك بار به مدال برنز اين مسابقات رسيده اند، اما پيشرفت روز افزون آنها بر كسى پوشيده نيست. انگليسى ها پس از انتخاب ويگمن به عنوان سرمربى، خيلى زود به اولين جامشان يعنى يورو ٢٠٢١ كه البته در سال ٢٠٢٢ برگزار شد رسيدند و قهرمان آن تورنمنت شدند. چندى قبل هم با پيروزى مقابل آمريكا نشان دادند چيزى براى قهرمانى جام جهانى كم ندارند. هر چند كه مصدوميت بث ميد مي تواند در تركيبشان تاثير گذار باشد اما حضور ستارگانى مثل مرى ارپس، برونز، والش و روسو اين تيم را به يكى از كامل ترين تيم هاى جام جهانى تبديل كرده است.

٦٠٠١