جام جهانی نوجوانان؛ همچنان بدون میزبان!

جام جهانی نوجوانان؛ همچنان بدون میزبان!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالیکه تاکنون ۱۴ تیم جواز حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال نوجوانان را کسب کرده اند اما همچنان میزبان این رویداد مشخص نیست.

به گزارش فوتبالی، بعد از انصراف کشور پرو از میزبانی مسابقات جام جهانی نوجوانان در سال ۲۰۲۳، فیفا هنوز نتوانسته میزبان جدید این رویداد را معرفی کند.

ابهام در میزبان مسابقات در حالی رخ داده است که تنها نمایندگان آسیا و اروپا در این رویداد مشخص نیست و قاره های دیگر نمایندگان خود را معرفی کرده اند.

در قاره آفریقا که مسابقات نوجوانان قهرمانی آن به میزبانی الجزایر جریان دارد، شب گذشته با برد ۲ بر یک بورکینافاسو مقابل نیجریه و برتری ۳ بر صفر مالی برابر کنگو، چهره هر چهار تبم صعود کننده کامل شد. پیش از این تیم های مراکش و سنگال هم صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده بودند.

در منطقه کونکاکاف تیم های مکزیک، آمریکا، کانادا و پاناما به جام جهانی راه یافته اند و در منطقه آمریکای جنوبی هم تیم های آرژانتین، برزیل، اکوادور و ونزوئلا در این رویداد حضور خواهند داشت.

قاره اقیانوسیه هم در جام جهانی نوجوانان دارای ۲ سهمیه است که تیم های کالدودینای جدید و نیوزیلند به نمایندگی از این قاره در این مسابقات به میدان خواهند رفت.

با برگزاری مسابقات زیر ۱۷ سال قهرمانی اروپا طی روزهای ۲۷ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد در مجارستان، چهره پنج نماینده قاره اروپا در جام جهانی نوجوانان مشخص خواهد شد. ضمن اینکه رقابتهای نوجوانان قهرمانی آسیا هم که طی روزهای ۲۵ خرداد تا ۱۱ تیر در تایلند انجام خواهد شد، چهار تیم دیگر حاضر در این رویداد را معین خواهد کرد.

براساس تقویم اعلامی قبلی از سوی فیفا، مسابقات جام جهانی نوجوانان طی روزهای  ۱۹ آبان تا ۱۱ آذر سال جاری برگزار خواهد شد. 

۱۹۷۹