امباپه و سبقت از رکوردهای مسی و رونالدو در سن 20 سالگی

امباپه و سبقت از رکوردهای مسی و رونالدو در سن 20 سالگی

سایت رسمی فوتبالی- کیلیان امباپه مهاجم جوان و توانای پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه روز سه شنبه در بازی با آندورا به صدمین گل حرفه ای اش در دنیای فوتبال دست یافت و در سن 20 سال و 127 روزگی صدمین گل حرفه ای اش را به ثمر رساند.

به گزارش فوتبالی، سال گذشته و با اهدای توپ طلای فرانس فوتبال به لوکا مودریچ، به سلطه ده ساله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به این جایزه پایان داده شد. اما اینطور به نظر می رسد در سالهای آتی و زمانی که مسی و رونالدو از دنیای فوتبال خداحافظی کنند، کیلیان امباپه مدعی شماره یک فتح تمام جوایز دنیای فوتبال خواهد بود.

ستاره جوان فرانسوی که در سال 2018 با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شد ودر بازی فینال هم به گل رسید، حالا جایزه برترین گلزن لیگ یک فرانسه را هم در ویترین افتخاراتش می بیند. او در کورس کفش طلای امسال بعد از لیونل مسی در جایگاه دوم قرار گرفت و در سه فصل اخیر نمایش حیرت آوری داشته. 

همه شواهد و قراین حکایت از آن دارند که امباپه در سالهای آتی مرد شماره یک دنیای فوتبال خواهد شد. او در بازی سه شنبه شب تیم ملی کشورش مقابل آندورا گلزنی کرد تا تعداد گلهایش در فوتبال حرفه ای را به عدد 100 برساند.

این درحالی است که مسی صدمین گل حرفه ای اش در دنیای فوتبال را در سن 22 سال و 27 روزگی به ثمر رسانده بود و کریستیانو رونالدو درسن 22 سال و 364 روزگی این افتخار را کسب کرده بود. اما امباپه در سن 20 سال و 127 روزگی این رکورد را به نام خودش ثبت کرد؛ یعنی صدمین گل رسمی او در حالی به ثمر رسید که او دوسال از مسی و رونالدو کوچکتر بود.

امباپه در طول دوران حضورش در موناکو در یک فصل 27 گل زد و همین باعث شد تا در سن 18 سالگی دومین خرید گران قیمت تاریخ فوتبال لقب بگیرد (پاری سن ژرمن برای جذب او 180 میلیون یورو هزینه کرد). او در باشگاه پاریسی در دو فصل به 60 گل رسید (21 گل در فصل اول حضور در پی.اس.جی و 39 گل در فصل جاری) که 34 گل از این 60 گل در رقابتهای لیگ یک فرانسه به ثمر رسیدند.

این ستاره جوان فرانسوی تا به امروز13 گل هم برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده که دو تا از این گلها درجام جهانی روسیه از راه رسید. 

این آمار و سبقت آمار موفقیت او از آمار مسی و رونالدو حکایت از آن دارد که دردهه پیش رو، باید امباپه را مرد شماره یک دنیای فوتبال بدانیم.

6363