گزارش ویژه/ روز تلخ برای خداحافظی کاپیتان استقلال!

گزارش ویژه/ روز تلخ برای خداحافظی کاپیتان استقلال!

وب سایت رسمی فوتبالی- در شبی که بازیکن وفادار آبی ها قرار است برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کند، بازیکنان استقلال برای دریافت مطالبات خودشان اعتصاب کردند و روز تلخی را برای خسرو حیدری رقم زدند!

به گزارش فوتبالی، دیشب خبر اعتصاب بازیکنان  استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالبات منتشر شد.

بازیکنان حرف مدیران را باور نکردند


این اعتصاب در اعتراض به بدقولی اسپانسر استقلال شکل گرفت و بازیکنان دیشب در اردوی پیش از بازی با سپیدرود حضور پیدا نکردند و حرف مدیران و معاون باشگاه مبنی بر اینکه پنجشنبه صبح پول به حساب آنها واریز می شود را هم باور نکردند!

حساب بازیکنان پر شد

در حالی که اعلام شده دیدار با سپیدرود آخرین بازی خسرو حیدری است و او قصد دارد با پیراهن استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی کند کادر فنی و مدیران استقلال توقع داشتند به حرمت خسرو حیدری، لااقل اگر حرف مدیران را باور نمی کنند، حرمت خسرو حیدری را نگاه دارند و به اردو بروند اما فرهاد مجیدی با دستیارانش، تنها نفراتی بودند که در اردو حاضر شدند و منتظر بودند که شاید بازیکنان به آنها ملحق شوند اما این اتفاق نیفتاد.

غیرت واژه فراموش شده در فرهنگ فوتبال ایران


 تا فاصله 9 ساعت به شروع بازی و پس از پر شدن حسابها کم کم سر وکله بازیکنان در اردوی تیم پیدا شد و خسرو حیدری هم مات و مبهوت از اتفاقات روز خداحافظی اش به اردوی تیم ملحق شد. البته چند بازیکن استقلال مخالف اعتصاب بودند اما بزرگترهای تیم مثل پژمان منتظری نقش ویژه ای در اعتصاب کردن بازیکنان داشتند‌. در حالیکه استقلال امسال هم جام حذفی را داده، هم از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده و هم دربی را باخته و کورس قهرمانی را هم از دست داده، اعتصاب کردن و در واقع ناز کردن بازیکنان این تیم عجیب به نظر می رسد و غیرت و تعصب آنها را زیر سوال می برد. پرسپولیس هم تقریبا در وضعیت مشابهی به سر می برد و بسیاری از بازیکنان این تیم هم همه پولشان را نگرفته اند و حتی برانکو ایوانکوویچ هم نزدیک به یک سال پولش را نگرفته بود اما آنها در لیگ برتر و جام حذفی مدعی هستند و دربی برگشت را هم برده اند.


۲۴ ساعت هم صبر نکردند

بازیکنان استقلال که بسیاری از آنها دم از غیرت و تعصب می زنند، ۲۴ ساعت هم صبر نکردند و به مدیران باشگاه مهلت ندادند که پول به حسابشان بیاید و این نشان می دهد کاملا اسیر پول هستند و جام آوری و غیرت و تعصب برایشان معنی ندارد. شرایط استقلال در حال حاضر به گونه ای نیست که بازیکنان چشمشان را روی احساسات هواداران ببندند و به جای آنکه تا لحظه آخر برای این تیم و خوشحالی هواداران بجنگند تا حداقل بتوانند سهمیه آسیا را کسب کنند، اعتصاب کرده و در اردو حاضر نشوند اما این کار را کردند تا روز تلخی را برای خسرو حیدری رقم بزنند.

گروکشی های کم سابقه


 این گروکشی در باشگاه استقلال در گذشته کم سابقه بوده و بازیکنان این تیم در فصلی که امروز به پایان می رسد یک بار دیگر بر سر نرفتن به اردوی قطر اعتصاب کردند و حتی در کمال تعجب وینفرد شفر هم از آنها حمایت کرد! استقلالی ها چندین بار فرصت رسیدن به کورس قهرمانی را از دست داده اند و تعجب آور است که اکنون به دنبال دستمزد کدام افتخار و یا عنوانی اعتصاب کرده اند؟! بازیکنانی که می دانند استقلال در فصلی که گذشت سختی های زیادی را متحمل شد و حتی فرهاد مجیدی بدون ترس از سوخته شدن، سینه سپر کرد و هدایت موقت این تیم را به دست گرفت. ای کاش که برای حمایت از مربی جوانشان یا حداقل برای حمایت از رفیقشان خسرو حیدری که قرار است شب سختی را بگذراند یکدل می ماندند و این بازی آخر را هم با تمام قوا و مطابق قاعده و اصولش انجام می دادند و اینگونه شب حزن آلود خسرو را تلخ تر نمی کردند! بازیکنی که می توانست مانند خیلی های دیگر به دنبال پول رفته و سر از باشگاه های قطری دربیاورد اما ماند و غیرت و تعصب را به دیگران دیکته کرد. حیدری امشب خداحافظی می کند اما آیا پژمان منتظری که یکی از لیدرهای اعتصاب دیشب بود تا ابد در استقلال بازی خواهد کرد و روز خداحافظی اش فرا نمی رسد؟
شاید در این مواقع کاپیتان تیم می توانست نقش پررنگ تری را در یکدل کردن بازیکنان ایفا کند اما این اتفاق نیفتاد. در فوتبال ایران کم کم باید باور کنیم وقتی بازیکنان می گویند هواداران برایشان مهم هستند باید به جای واژه هوادار و عیرت و تعصب، پول و پول و پول جایگزین شود!



گزارش از پانیذ فرحناک/ سایت فوتبالی

4344