مورینیو: پپ 26 جام دارد ومن 25 جام؟ اگر در اینتر می ماندم...

مورینیو: پپ 26 جام دارد ومن 25 جام؟ اگر در اینتر می ماندم...

سایت رسمی فوتبالی - ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال در گفتگو با روزنامه اکیپ اعلام کرده که در جستجوی تیمی است تا برای فصل آینده دوباره به دنیای مربیگری بازگردد. او در این گفتگوی جذاب و متفاوت درمورد مسائل مختلفی صحبت کرد که دراینجا می توانید گزیده ای از آن را مطالعه کنید:

*هدایت پاری سن ژرمن:  غیرممکن است؛ نمی توان تیمی که یک سرمربی دارد را هدایت کرد. باید با من درمورد تیمی صحبت کنید که درهای باشگاه باز باشد

*دلیل عدم موفقیت پی.اس.جی: پاری سن ژرمن باشگاهی است که ابعادی جهانی دارد و بازیکنان این تیم هم همگی دراین سطح هستند. آنها هنوز در رده اروپایی به قهرمانی نرسیده اند و این خیلی مهم است. این همان چیزی است که من به سرمربیان هم می گویم: ممکن است کیفیت بالایی داشته باشید ولی اگر به پایان کارنامه مربیگری تان برسید و قهرمانی در اروپا را تجربه نکرده باشید، یک جای کارتان می لنگد. الان پاری سن ژرمن دراین مرحله است. آنها همیشه در لیگ فرانسه قهرمان می شوند؛ شرایطشان دقیقا مثل یووه یا بایرن است. پی.اس.جی لیدر فوتبال فرانسه است ولی پشت سر باشگاه های بزرگ اروپایی قرار دارد.

*حذف پاری سن ژرمن به دست یونایتد: می دانم که چه اتفاقاتی رخ داد ولی من همیشه آنالیزهایم را به صورت رسانه ای مطرح نمی کنم؛ نمی خواهم دراین باره صحبت کنم. برد یونایتد کمی به دور از انتظارات بود. 

*پوگبا مسئول ناکامی یونایتد مورینیو: نمی توانم بگویم که آیا پوگبا تنها مسئول و مقصر آن شرایط بوده یا نه. اما من قربانی پوگبا نشدم.

*مشکل با بنزما در مادرید و با مارسیال در یونایتد: ماجرای من با کریم، اختلاف نبود؛ من فقط می خواستم به یک بازیکنی که مهارتهای زیادی داشت، کمک کنم تا ذهنیتش را تغییر دهد و به او یاری برسانم تا به بالاترین سطح ممکن فوتبالی اش برسد و تبدیل به یک مهاجم کشنده شود. من از کارکردن با کریم لذت زیادی بردم.

*سندروم ناکامی مورینیو درسومین سال حضورش در تیمها:  بازیکنان ممکن است گاهی احساس فرسودگی کنند. به ویژه زمانهایی که از آنها توقعات بالایی دارم. وقتی گروهی حرفه ای را مربیگری می کنی، جاه طلبی و تلاشها بیشتر می شود. دراین گروه، کمتر این حس فرسایش احساس می شود. ولی وقتی تنها هستی و حس می کنی که نه سران باشگاه و نه نزدیکانت از تو حمایت نمی کنند، برخی از بازیکنان علیه سرمربی موضع گیری می کنند.من نمی خواهم آدم خوب داستان خودم را جلوه دهم؛ چون آدم خوب داستان هم درنهایت پایان خوبی نخواهد داشت. ولی از سوی دیگر هم نباید سرمربی ای باشی که همیشه منفی هستی. باید به دنبال تعادل بود.

*جامهای گواردیولا26- جامهای مورینیو 25: این مرا یاد زمانی می اندازد که بیست و پنجمین جام را فتح کردم. اگر بعد از قهرمانی با پورتو یا اینترمیلان در لیگ قهرمانان اروپا، در آن تیمها مانده بودم و درسوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان شرکت می کردم؛ الان تعداد جامهایم 31 عدد بود. شاید تمرکز من روی تعداد و آمار جامها نبوده

6363