گزارش ویژه/ بازگشت به روزهای خوش؛ پرسپولیس هجومی‌ می‌شود

گزارش ویژه/ بازگشت به روزهای خوش؛ پرسپولیس هجومی‌ می‌شود

وب سایت رسمی فوتبالی- یک برد به موقع، جایگاه پرسپولیس در صدر جدول را محکم‌تر کرد تا حدی که حالا هواداران پرسپولیس خوشبینانه در حال آماده کردن خود برای جشن گرفتن هت‌تریک قهرمانی در لیگ هستند.

به گزارش فوتبالی شاگردان برانکو با بردن سایپا فاصله خود با رقبای صدر جدول را بیشتر از قبل کردند تا امیدوارانه‌تر از قبل به کسب سومین قهرمانی پیاپی و تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم لیگ برتر چشم بدوزند. در ساق‌های بازیکنان پرسپولیس انگار توانی جدید برای ادامه فصل بوجود آمده. بازیکنانی که انگار از نظر بدنی، آماده‌تر از سایر رقبای خود هستند. از طرفی در این هفته‌های پایانی کیفیت بازی شاگردان برانکو نیز بهتر از قبل شده و خبری از  آن افت تاکتیکی انتهای فصل‌ها که گریبان پرسپولیس برانکو را می‌گرفت دیده نمی‌شود.

جنس برانکو و پرسپولیس در هفته‌های پایانی فصل جورتر از قبل شده و حالا بازیکنان این تیم هماهنگ‌تر از قبل به نظر می‌رسند. در فاز هجومی با حضور ترابی و رفیعی دیگر برانکو محدودیت‌های نیم‌فصل اول را ندارد و به همین دلیل می‌تواند با خیال راحت، تمرکز تیمش را روی حمله بگذارد ودر غیاب نوراللهی ترسی از بازی دادن همزمان رفیعی و رسن نداشته باشد. کمتر کسی تصور می‌کرد که برانکو بتواند همزمان از سروش و رسن در ترکیب تیمش استفاده کند اما این مربی به خوبی توانسته از پتانسیل این دو بازیکن خلاق در تیمش بهره ببرد. رفیعی پس از افت ابتدای نیم‌فصلش حالا تبدیل به همان بازیکن مورد علاقه برانکو شده و رسن نیز پس از افتی مقطعی به روزهای اوجش بازگشته است. ترابی نیز از سردرگمی‌های تاکتیکی ابتدای حضورش در پرسپولیس نجات یافته و حالا به خوبی قادر است تعادل را بین حضور در حمله و دفاع برقرار کند. ضمن اینکه هماهنگ‌تر از قبل با بازیکنان کناری خود توپ رد و بدل می‌کند و از تک‌روی‌های بیهوده‌اش کاسته شده است.

اوج گرفتن مثلث رفیعی-رسن-ترابی پرسپولیس را به روزهای خوبش در فاز هجومی بازگردانده است. هواداران پرسپولیس همواره خواستار تکرار نمایش دلپذیر پرسپولیس در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم بوده‌اند. اتفاقی که پس از مدتی وقفه در پرسپولیس این فصل در حال رخ دادن است و دوباره قرمزها صاحب یک خط پیکان حمله آتشین شده‌اند. اگر زمانی طارمی-مسلمان-رفیعی و امیری محور اصلی پرسپولیس در حمله بودند و پرسپولیس برانکو را هجومی می‌کردند حالا مربع علیپور-رفیعی-رسن و ترابی پرسپولیس را در فاز هجومی به روزهای خوبش نزدیک کرده‌اند.

در بررسی دلایل هجومی‌تر شدن پرسپولیس نباید نقش مدافعان کناری این تیم را هم از یاد برد. شیری و نادری که به اجبار و به دلیل مصدومیت ماهینی و انصاری به ترکیب اصلی پرسپولیس راه یافته‌اند در فاز هجومی موفق‌تر از دو بازیکن قبلی عمل کرده‌اند. نادری با حرکات پا به توپ خود و توانایی‌اش در جا گذاشتن بازیکن مقابل زوج خوبی را با ترابی در سمت چپ ساخته و شیری نیز که سرعتی است توانایی حمل توپ بالاتری نسبت به ماهینی دارد اما هر دو این مدافعان کناری در فاز دفاعی از انصاری و ماهینی ضعیف‌ترند. فریادهای سیدجلال در زمین بر سر این دو مدافع کناری نشان می‌دهد که او هنوز از میزان هماهنگی آنها با دو مدافع وسط راضی نیست.

در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ، پرسپولیس برانکو هجومی‌تر شده و پی‌در‌پی امتیازات را درو می‌کند. دو بازی سخت مقابل سپاهان و تراکتورسازی در پیش است و هنوز زود است که پرسپولیس را قهرمان لیگ دانست اما در ساق بازیکنان برانکو انرژی ذخیره شده‌ای وجود دارد که کم‌کم در حال آزاد شدن است. این انرژی در کنار هماهنگی بازیکنان جدید و جا افتادن بازیکنان جدید در برنامه‌های تاکتیکی برانکو، پرسپولیس را مدعی اول قهرمانی کرده است.

گزارش از حجت شفیعی/ سایت فوتبالی