خانه تکانی اساسی در بایرن بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا: کلوپ به باواریا می رود؟

خانه تکانی اساسی در بایرن بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا: کلوپ به باواریا می رود؟

سایت رسمی فوتبالی- حذف بایرن مونیخ از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، به منزله پایان دوره فعلی تیم باواریایی به حساب می آید. ناکامی این تیم دررقابتهای این فصل اروپایی واوضاع پرفراز ونشیب بایرن به زودی باعث وقوع انقلابی در رختکن این تیم شده است. 

با این حذف دردناک، طوفانی بزرگ در آلیانس آرنا در جریان است. درطول ماه های اخیر گمانه زنی های زیادی درموردبرکناری نیکو کوواچ از نیمکت مربیگری این تیم مطرح بود وحالا با ناکامی این تیم درلیگ قهرمانان اروپا و شرایط نه چندان مطلوب آنها در بوندس لیگا،باعث شده تا دوباره صحبت ها درمورد برکناری او شدت بگیرد. اینطور به نظر می رسد که پایان دوره بایرن فعلی را باید قطعی دانست. چهره های بزرگ این تیم، از جمله آرین روبن وفرانک ریبری در فصل تابستان باواریا را ترک می کنند و بدین ترتیب جوانانی مثل گنابری و کومان در جایگاه بالاتری قرار خواهند گرفت.

به زودی شاهد بازسازی در رختکن بایرن خواهیم بود.کواچ موفق نشده تا مدل مدنظرش را دربایرن پیاده سازی کند و اختلافات زیادی با بازیکنان این تیم دارد. هوملس، روبن، ریبری و مولر درطول فصل با سرمربی تیم به مشکل خوردند و خامس هم ارتباط چندان مطلوبی با او ندارد. خامس که در ماه های اخیر معمولا نیمکت نشین بوده، دل خوشی از کواچ ندارد و بعداز حذف بایرن به دست لیورپول از گردونه لیگ قهرمانان اروپا، روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی باواریایی ها انتقادات تندی را از سرمربی تیمش به خاطر برنامه های بایرن دراین بازی برزبان آوردو گفت:« ما در هردوبازی رفت و برگشت دفاعی کار کنیم. اصلا رو به جلو فشار نیاوردیم و فرصت چندانی خلق نکردیم. در بازی خانگی مان هم ریسکی نکردیم. فکر می کنم ما می خواستیم روبه جلو حرکت کنیم؛ اما با یک بازی تدافعی، مثل بازی رفت. اما در لیگ قهرمانان اروپا گاهی وقتها باید ریسک کرد. ما نه در بازی رفت و نه در بازی برگشت، عملکرد خوبی نداشتیم.»



دراین میان نام یورگن کلوپ، سرمربی تیمی که بایرن را از گردونه رقابتها حذف کرد و سابقه هدایت دورتموند را در کارنامه مربیگری اش می بیند، به عنوان گزینه اصلی هدایت باواریایی ها در فصل آتی مطرح شده است. مدیران بایرن از فوتبال تهاجمی وجذاب کلوپ خوششان می آید و شناخت خوب کلوپ از بوندس لیگا، یکی دیگر از فاکتورهایی است که سران بایرن را متقاعد کرده تا او را به تیمشان بیاورند.

بکن باوئر، اسطوره باشگاه بایرن در پاسخ به سوالی درمورد احتمال حضور کلوپ روی نیمکت مربیگری بایرن گفت:« اگر این اتفاق بیفتد، فوق العاده خواهد بود. یورگن کسی بود که به آلمانی ها فوتبالی مبتنی برپاسکاری و سرعتی را آموخت.»

البته این اولین باری نیست که نام کلوپ با باشگاه بایرن مرتبط می شود. درسال 2008 و بعد از بازنشستگی اوتمار هیتسفلد، هوینس با سرمربی وقت دورتموند تماس گرفت تا درصورتی که کلینزمن هدایت بایرن را نپذیرفت، او را به الیانس آرنا ببرد.  درآن زمان اگرچه کلوپ به بایرن پاسخ مثبت داد، اما هوینس کلینزمن را به عنوان سرمربی تیمش برگزید ولی کلینزی در پایان همان فصل از نیمکت مربیگری بایرن اخراج شد.

سه ماه پیش بود که هوینس اعلام کرد که در پایان فصل دو مهره ارزشمند بایرن، آلیانس آرنا را ترک خواهند کرد:« روبن و ریبری سال آخر حضورشان درتیم ما را پشت سرمی گذارند.»

جدایی روبن و ریبری نوعی انقلاب دربایرن خواهد بود وبدین ترتیب جوانانی مثل گنابری و کومان درکنار ستاره هایی که در تابستان آتی به تیم باواریایی منتقل خواهند شد، باید مسئولیت جلوبردن بایرن را عهده دار شوند. دیگر بازیکنان تیم مثل مولر، هوملس و بواتنگ هم این روزها در اوج نیستند وباید دید که در پایان فصل سرنوشت این بازیکنان چه خواهد بود.

دراین میان این احتمال وجود دارد که باواریایی ها برای خرید ستاره های تراز اول فوتبال اروپا دست به کار شوند؛ اگرچه که این برخلاف سیاستهای باواریایی ها ، در پرداخت مبالغ نجومی برای خریدبازیکنان است.

لوکاس ارناندس، بازیکن فعلی اتلتیکومادرید یکی از گزینه های بکن باوئر و هوینس برای تقویت خط دفاعی بایرن برای فصل بعداست. هودسون اودوی هم یکی دیگر از گزینه های مدنظر آنها برای انقلاب تابستانی شان است.

6363