دوراهی فدراسیون: رنار یا دالیچ؟

دوراهی فدراسیون: رنار یا دالیچ؟

وبسایت رسمی فوتبالی – جانشین کارلوس کی‎روش کدام مربی بزرگ دنیا خواهد بود؟

به گزارش فوتبالی، شاید تنها نکته مربوط به نیمکت تیم ملی که بتوان قاطعانه درباره آن صحبت کرد، این باشد که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نمی خواهند جانشین کی‎روش مربی ای کمتر از او باشد و به همین دلیل با مربیانی مذاکره می کنند که رزومه قابل قیاسی با سرمربی سابق تیم ملی داشته باشند.

چند هفته قبل بود که شایعه مذاکره فدراسیون فوتبال با زلاتکو دالیچ، رسانه‎ای شد. شایعه ای که بر اساس آن برانکو مامور مذاکره با هموطنش شده بود و پروفسور به همین دلیل راهی امارات شد تا با سرمربی تیم نایب قهرمان جهان صحبت کند. شایعه ای که هم برانکو آن را تکذیب کرد هم فدراسیون فوتبال. منتهی در شرایطی که دالیچ تیمش را آماده رقابتهای انتخابی یورو 2020 می کند این شایعه دوباره منتشر شده که فدراسیون فوتبال کماکان دالیچ را زیر نظر دارد و ممکن است تا چند ماه آینده مذاکرات با این مربی موفق را به شکل جدی تری پیگیری کند تا شاید دالیچ جانشین کی روش شود.

دیگر مربی ای که نامش به عنوان گزینه جانشینی کی روش منتشر شده هروه رنار است. مربی فرانسوی ای که از نزدیک شاهد عملکرد تیم ملی در جام ملتها بود. او اگر چه سرمربی مراکش است اما گویا احتمال حضورش در تیم ملی هم وجود دارد. ورزش سه درباره این موضوع نوشته:" این خبری است که از  لابلای گفتگوهای رئیس فدراسیون با چند تن از افراد مطمئن و مورد اعتمادش به بیرون درز کرده است. گفته می شود توافق با رنار تا حد زیادی پیش رفته و این سرمربی جذاب فرانسوی که در جام جهانی هدایت تیم ملی مراکش را برعهده داشت خیلی زود به ایران خواهد آمد."

حالا باید دید نهایتا مهدی تاج و همکارانش در فدراسیون کدام مربی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی خواهند کرد.

1984