پیش بازی السد قطر - پرسپولیس ایران؛ فصل دوم، اپیزود اول، نبرد پنجم!

پیش بازی السد قطر - پرسپولیس ایران؛ فصل دوم، اپیزود اول، نبرد پنجم!

وب سایت رسمی فوتبالی- از ساعت 19:15 امروز عصر تیم فوتبال السد قطر پذیرای پرسپولیس ایران خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، در ادامه بازیهای هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، السد سفیدپوش در جاسم بن حمد شهر دوحه میزبان شاگردان برانکو ایوانکوویچ است و پنجمین پیکار این دو تیم در یک سال اخیر برگزار می شود.

 دیگر پرسپولیس و السد آشناترین رقیب برای یکدیگر در سطح آسیا محسوب می‌شوند. از بهمن ماه سال گذشته این برای پنجمین بار است که پرسپولیس با شاگردان فریرا روبه رو می‌شود و در طول این مدت با هیچ تیمی در ایران و آسیا به اندازه السد دیدار نداشته است. در حقیقت فصل دوم این پیکار حساس و دیدنی امروز آغار و اپیزود اول آن روی چمن مخمل و سبز جاسم بن حمد برگزار می شود! نبرد پنجم دو غول آسیا در یک سال اخیر!

پرسپولیس باتجربه آسیایی

پرسپولیس که در دو دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا به نیمه نهایی صعود کرده است و حتی در دوره گذشته به مقام نایب قهرمانی رسیده بود، یکی از مدعیان جدی این رقابت ها است و خطر جدی برای تمام تیم ها محسوب می شود.

شاگردان برانکو به عنوان قهرمان لیگ ایران به صورت مستقیم راهی آسیا شدند و در حال حاضر نیز وضعیت خوبی دارند. آن ها در لیگ برتر ایران 11 پیروزی، 9 تساوی و 1 شکست داشته اند. آن ها همچنین آمار 24 گل زده و 9 گل خورده نیز به ثبت  رساندند. سرخ ها با 42 امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ خلیج فارس قرار دارند.

ضمن اینکه ارتش سرخ در هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 1 بر 1 برابر پاختاکور متوقف شد.

السد به دنبال افتخار

در آن سوی میدان السد قطر به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شدند. آن ها به عنوان نایب قهرمان قطر راهی این رقابت ها شدند. آن ها همچنین در لیگ ستارگان قطر آمار خوبی از خود برجای گذشاته اند. السدی ها با 47 امتیاز در رده نخست لیگ قطر جای گرفته اند. شاگردان فریرا در 18 بازی، 15 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست داشته اند. این تیم در هفته نخست لیگ قهرمانان با نتیجه 2 بر 0 از الاهلی عربستان باخت.

نبود ژاوی بهترین خبر برای پرسپولیس

شاید خوشحال کننده ترین خبر برای برانکو در دوحه از اردوی  السد رسیده باشد. با اعلام لیست بازیکنان این تیم از سوی سرمربی پرتغالی، نام ژاوی هرناندز در لیست غایبان قرار گرفته است تا بزرگترین غایب بازی امروزِ دو تیم این بازیکن سرشناس و اسپانیایی باشد.

سال گذشته پرسپولیسی ها چهار دیدار با السد انجام دادند که در همه آنها ژاوی نقش اصلی را در میانه میدان ایفا کرد و بازیکنان پرسپولیس را به دردسر انداخت. به‌خصوص در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی که این بازیکن فرصت داشت در دقایق پایانی گل برتری السد را به ثمر برساند و آنها را به جای نماینده ایران راهی فینال مسابقات کند اما علیرضا بیرانوند، ژاوی را از رسیدن به هدفش باز داشت.

هیولایی به نام بغداد بونجاح!

شاید برای تیم های رقیب السد مهمتر از ژاوی هرناندز و گابی دو ستاره مطرح اسپانیایی این تیم ، بغداد بونجاح مهاجم الجزایری باشد که اهمیت دارد. آمار می گوید بغدادبونجاح یک ماشین گلزنی و یک هیولا در خط حمله السد است که تا این زمان و در سطح فوتبال آسیا توقف ناپذیر نشان داده است. او در 15 بازی این فصل در لیگ قطر 29 گل برای السد زده است. چیزی در حدود 2 گل در هر مسابقه و آماری که بونجاح و طرفداران السد می توانند به آن افتخار کنند. از همین رو خط دفاع پرسپولیس آزمون سختی مقابل این بازیکن دارد، ضمن اینکه اکرم عفیف هم پس از ارائه نمایش درخشان در جام ملتهای آسیا و کسب عنوان قهرمانی با تیم ملی کشورش در اوج آمادگی قرار دارد و زوج بونجاح- عفیف دوئل چهارنفره جذابی با سیدجلال- شجاع خواهند داشت.

کمربند میانی پرقدرت پرسپولیس

با اینکه پرسپولیسی ها بیرانوند را درون دروازه دارند و خط دفاعی مطمئنی هم جلوی آن قرار دارد اما نمی توان از آمادگی نفرات خط میانی سرخ ها نیز به سادگی گذشت. سروش رفیعی کم کم همان بازیکن آماده و تکنیکی سه فصل پیش می شود، احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا در اوج هماهنگی قرار دارند و بشار رسن هم پس از یکی دو فصل حضور در پرسپولیس کم کم در ترکیب این تیم به مهره ای بی جانشین تبدیل شده است. بدون شک جنگ امروز دو تیم در میانه زمین کلید می خورد و هافبک های هر دو تیم نقش تعیین کننده ای در برتری نهایی بازی دارند.

گفتنی است دیگر بازی گروه D لیگ قهرمانان آسیا میان الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان برگزار خواهد شد.

2526